حجت الاسلام سید جواد آیت اللهی در خطبه های نماز جمعه این هفته با انتقاد از اینکه روز به روز مظاهر برخی فسادها و گناهان در استان بیشتر می شود، افزود: متاسفانه انجام برخی گناهان در این استان که به دارالعباده مشهور است، به صورت علنی انجام می شود.
وی ادامه داد: یزدی ها برای انقلاب اسلامی حدود چهار هزار شهید تقدیم کردند به هیچ وجه پذیرفته نیست، در آن افرادی به خود اجازه دهند که دنبال گناه و بی بندوباری باشند.
امام جمعه موقت یزد تصریح کرد: برخی بانک ها هنوز ربوی هستند و ربا در آنها وجود دارد در حالی که بارها مراجع تقلید همه را از ربا منع کردند، باید مسوولان جلو ربا را در استان بگیرند.
آیت اللهی اظهار کرد: وجود ربا و لقمه های حرام و شبهه ناک قطعا نتایج خوبی برای انسان ندارد، باید با کارهای فرهنگی جلو برخی خلاف ها و گناهان در جامعه گرفته شود.
خطیب موقت نماز جمعه یزد تصریح کرد: انقلاب اسلامی به سادگی بدست نیامده است که ما و مسوولان در برابر برخی فسادها و گناهان در استان یزد که این همه شهید دادیم ، بی تفاوت باشیم که این قبیل امور اثرهای سوء در جامعه دارد.
محی الدینی در ادامه به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و علت وجود بخش زیادی از گناهان را بی توجهی مردم به این فریضه بزرگ الهی در استان دانست .
وی همچنین با اشاره به سالروز شهادت امام کاظم (ع)، بخشی از فضایل و مناقب این امام همام و نقش آن حضرت را در تاریخ شیعه و اسلام بیان کرد.
امام جمعه موقت یزد در ادامه طرح توسعه مسجد تاریخی ملا اسماعیل یزد را برای برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی در مرکز استان ضروری ذکر کرد و همکاری خیران و مردم را در این ارتباط خواستار شد.
نماز عبادی سیاسی جمعه در 27شهر و روستای استان یزد برگزار می شود.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.