سید مصطفی داودی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این میزان تناژ بار از معادن چادرملو اردکان، چغارت بافق و گندله سازی اردکان به واحدهای ذوب آهن از جمله اصفهان و بخشی نیز برای صادرات به بنادر جنوبی کشور ارسال شد.
وی افزود: سال گذشته در کنار تناژ بارگیری، تخلیه چهار میلیون و 850 هزار تن محموله با افزایش 13 درصد نسبت به سال 95، رکورد جدیدی در عملکرد راه ‌آهن یزد ثبت شد.
سرپرست اداره کل راه ‌آهن یزد تصریح کرد: این اداره کل سال قبل در مقایسه با سال 95 در تن کیلومتر بار خالص با پنج میلیارد و 720میلیون و در تن کیلومتر مبدا- مقصد با هشت میلیارد و 958 میلیون ، به ترتیب شاهد 12 و 13درصد رشد بود.

**سفر 300 هزار مسافر ایام نوروز با راه آهن
رئیس مرکز هماهنگی امور مناطق در ادامه از جابه جایی 300 هزار مسافر ایام نوروز 97 خبر داد و گفت: روزانه هشت رام قطار مسافری از مبدا یزد تردد داشت و در روزهای اوج سفرها که از 25 اسفند تا 15 فروردین ادامه داشت، 60 هزار نفر جابه جا شدند.
داوودی افزود: علاوه بر قطارهای مبدا و مقصد یزد، 24 رام قطار نیز در خطوط ریلی تحت پوشش این اداره کل تردد داشت که در مجموع و در روزهای اوج سفرها ، 300 هزار نفر از این استان تردد داشتند.
سرپرست اداره کل راه آهن یزد تاکید کرد: برای جلب رضایت مردم و مسئولان استان در ایام نوروز یک رام قطار مسافربری در مسیر یزد - مشهد افزوده شد.
راه آهن یزد با سهم حدود 40 درصد حمل و نقل بار در 16سال گذشته در جایگاه نخست کشور قرار دارد.
80 درصد مواد معدنی و 70 درصد بارهای ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران از طریق این استان با قطار جابه جا می شود.
در مسیر راه آهن یزد که به عنوان پر ترددترین مسیر کشور است، روزانه 130رام قطار مسافربری و باری عبور می کند و به طور میانگین بیش از 40هزار تن بار از بخش های معدنی و سایر بخش ها از این طریق جابه جا می شود.
1968/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.