محمد کاظمی نسب روز سه شنبه به ایرنا افزود: در این مدت 19هزار و 100 نفر از درخت سرو 4500 ساله ، هفت هزار و 798 نفر از خانه تاریخی آقازاده ، 896 نفر از موزه مردم شناسی و بافت تاریخی و بقیه از دیگر بناهای تاریخی و طبیعی بازدید کردند.
رئیس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان بدون اشاره به آمار اظهار کرد: مسجد بیرون منزلگاه امام رضا (ع) و مسجد جامع ابرکوه در میان مساجد شهرستان بیشترین بازدید کننده را داشت .
فرماندار ابرکوه با بیان اینکه در این مدت گردشگران خارجی از خانه آقازاده و برخی آثار تاریخی بازدید کردند، ادامه داد: 422 گردشگر خارجی از سرو ابرکوه دیدن کردند .
به گفته فرماندار ابرکوه با توجه به شرایط آب و هوایی، تعداد زیادی از مسافران در بوستان های این شهرستان اسکان یافتند، تصریح کرد: 9 هزار و 790 نفر در مراکز اقامتی آموزش وپرورش ، مامور سراهای اداره ها ، نهادها ، امامزادگان، اقامتگاه های بوم گردی و خانه های مسافر اسکان یافتند.
ابرکوه در مسیر طریق الرضا(ع) و ورودی استان یزد از فارس ، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان ، بوشهر قرار دارد و به دلیل وجود جاذبه های دیدنی هر سال پذیرای مسافران نوروزی از نقاط مختلف کشور است.
در ایام نوروز 25 هزار نسخه نقشه گردشگری و معرفی جاذبه های دیدنی برای آشنایی مسافران از امکان های طبیعی تاریخی ، مذهبی و دیدنی های ابرکوه بین مسافران توزیع شد .
ابرکوه به عنوان یکی از 14 شهر نمونه گردشگری کشور، 400 اثر تاریخی و طبیعی دارد که تاکنون 125 اثر آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است .
از دیگر بناهای تاریخی می توان به قلعه های تاریخی، کوه گنبد عالی و بافت 162 هکتاری تاریخی اشاره کرد.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد - شیراز قرار دارد و فاصله این شهر تا شیراز 300 کیلومتر و تا اصفهان 280 کیلومتر است.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.