محمدعلی حاتمی زاده عصر روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مزارع گندم و کلزا ابرکوه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برغم محدویت ها و بحران آبی با تلاش مضاعف کشاورزان ، پیش بینی می شود با توجه به شرایط آب و هوایی، 47 هزار تن محصول برداشت شود.
وی با اشاره به اینکه از مجموع اراضی زیرکشت در 11هزار هکتار گندم به صورت مکانیزه کشت شد ، اظهار کرد: در این ارتباط 560 تن بذر اصلاح شده گندم از ارقام سیستان ، سیروان، سیوند، پیشتاز، بهاران ، نارین و نیز سه هزار و 800 تن کود شیمیایی فسفات ، ازت و پتاس بین کشاورزان توزیع شد.
این مسئول با بیان اینکه شهرستان ‌های ابرکوه ، خاتم و بهاباد از مناطق عمده کاشت محصول گندم و جو و کلزا در استان هستند ، افزود: سطح زیر کشت گندم و جو نسبت به سال های گذشته بیش از 10درصد کاهش دارد که علت آن تغییر الگوی کشت و تداوم 2 دهه پدیده خشکسالی و کمبود آب است .
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد یادآور شد: 2 هزار و 900 هکتار مزارع استان هم به کاشت محصول جو اختصاص دارد .
وی افزود: در سال زراعی جاری 130تن بذر گواهی شده نصرت و 800 تن کود شیمیایی فسفات ، ازت و پتاس برای کشت به موقع جو بین کشاورزان توزیع شد.
حاتمی خاطرنشان کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین خودکفایی دانه های روغنی 530 هکتار مزارع استان به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص یافت .
وی یادآور شد: در این ارتباط 2.5 تن بذر اصلاح شده و 152 تن کود شیمیایی بین کشاورزان طرف قرارداد توزیع شده است
حاتمی یادآورشد: دانه روغنی کلزا حاوی 40 تا 48 درصد روغن است و به دلیل ترکیب مناسب اسیدهای چرب غیر اشباع و درصد پائین اسیدهای چرب همانند زیتون، جزو با کیفیت ترین روغن های خوراکی است و نقش مهمی در بهبود تغذیه و سلامت انسان دارد.
ازمجموع 118هزارهکتار اراضی حاصلخیز استان یزد که به کاشت محصولات کشاورزی اختصاص دارد، 36 هزار هکتار آن مربوط به کاشت محصولات زراعی است.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.