استان یزد 819 پزشک عمومی، 405 پزشک متخصص و فوق تخصص، 305 دندانپزشک عمومی و 58 دندانپزشک متخصص دارد.
در این استان 13 بیمارستان دولتی با یک هزار و 582 تخت و هفت بیمارستان خصوصی با 983 تخت در حال ارائه خدمات به بیماران هستند.
دکتر محمد حسین زارع روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، حفظ آرامش و سلامتی مردم را یکی از اولویت‌های بهداشتی دانست و افزود: در این ایام بخش های محتلف بیمارستان ها شامل آی سی یو ، اورژانس ، سی سی یو ، رادیولوژی و آزمایشگاه همانند گذشته فعال است.
وی اظهار کرد: پزشک به تعداد مورد نیاز در بخش های مختلف بیمارستان ها حضور دارد و بیماران بستری در بیمارستان ها به صورت روزانه ویزیت می شوند، توقف خدمات درمانی نداریم و خدمات به صورت کامل ارائه می شود.
زارع با بیان اینکه برخی افراد در طول مسافرت نوروزی به خدمات درمانی نیاز پیدا می کنند، ادامه داد: برای خدمت رسانی مناسب به مسافران نوروزی در مراکز درمانی و بیمارستان های استان پیش بینی های لازم انجام شد و جای هیچ نگرانی نیست.
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: خدمات داندانپزشکی در درمانگاه امام خمینی(ره) در بلوار 22 بهمن شهر یزد در تعطیلات نوروزی به شهروندان ارائه می شود.
وی با بیان اینکه فعالیت کلینیک های درمانی استان هم از پنجم فروردین آغاز می شود، گفت: کلینیک های ترک اعتیاد هم در ایام یادشده دایر و به نوبت و به صورت کشیک، خدمات ارائه می دهند.
همچنین رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی یزد در نخستین روز آغاز سال 1397از استقرار چهار ایستگاه سلامت به منظور خدمات رسانی به مسافران در تعطیلات نوروزی در این استان خبر داد و گفت: تمام پایگاه های جاده ای ، شهری و مرکز فوریت های پزشکی آماده باش هستند.
دکتر احمد دهقان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ایستگاه ها با حضور کارشناس حوزه سلامت و نیروهای پیش بیمارستانی و با هدف راهنمایی مسافران نوروزی و ارائه خدمات مورد نیاز راه اندازی شدند.
وی ادامه داد: از مجموع 52 پایگاه اورژانس در استان، 32 پایگاه جاده ای، 21 پایگاه شهری با بهره مندی از 85 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد در آماده باش کامل بسر می برند.
در هر چهار کیلومتر جاده اصلی استان یزد یک پایگاه اورژانس مستقر است.
روزانه حدود 300 هزار دستگاه خودرو در جاده های استان یزد تردد می کنند.
استان یزد 681 کیلومتر بزرگراه، 657 کیلومتر راه اصلی، 980 کیلو متر راه فرعی، 2هزار و 250 کیلومتر راه روستایی دارد که از مجموع راه های آن هزار و 267 کیلومتر، راه‌های شریانی و ملی است.
2088/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.