این نمایشگاه شامل آثار هنری ، صنایع دستی ، فرهنگ ، آداب و رسوم قدیم ،گونه های مختلف گیاهی و حیات وحش ، غذاهای سنتی و محصولات کشاورزی است که تا 15 فروردین ماه 1397 از ساعت هشت صبح تا 20 برای بازدید عموم دایر است.
فرماندار مهریز گفت: آشنایی مسافران و میهمانان نوروزی با آداب و رسوم ، فرهنگ ، ادب و هنر و ظرفیت های شهرستان از اهداف برگزاری نمایشگاه مهریز شناسی است.
سید محمد رستگاری افزود: هرکدام از آداب و رسوم شهرستان دنیایی از گفتمان های ارزشی منطقه دارد و نمایشگاه برای احیای رسم و رسوم گذشته برپا شده است .
شهرستان مهریز درجنوب استان یزد قرار دارد و مرکز آن در 30 کیلومتری مرکز استان در کنار جاده بین المللی شمال ، جنوب کشور( تهران ، بندر عباس و یزد ، کرمان) واقع شده است .
این شهرستان از سمت شمال به بخش مرکزی یزد، از شرق به بخش مرکزی بافق و بخش مرکزی شهرستان شهربابک از استان کرمان، از سمت جنوب به خاتم و سیرجان و از سمت غرب به بخش نیر و شهرستانهای ابرکوه و تفت محدود می باشد .
ادامه ارتفاعات شیرکوه در بخش غربی این شهرستان موجب تشکیل سفره های غنی آب زیرزمینی و تعدیل هوای آن نسبت به دیگر نقاط استان یزد شده است.
شهرستان مهریز دارای یک بخش مرکزی و پنج دهستان به اسامی ارنان، بهادران، تنگ چنار، میانکوه و خورمیز و 468 روستا و آبادی است .
43 روستای بخش مرکزی دارای شورای اسلامی و دهیاری مصوب است و تاریخ بنای مهریز و اطراف آن مربوط به پیش از اسلام است.
بنای شهرستان مهریز را به مهرنگاردختر انوشیروان ساسانانی نسبت داده اند و آب و هوای این شهرستان ، معتدل و بیابانی است و این منطقه با شرایط خاص جغرافیایی موقعیت طبیعی (دارابودن سراب ها، قله های برف گیر وآب و هوای معتدل کوهستانی) در حاشیه کویر، از گذشته برای کاروان های تجاری ، شاهراهی حیاتی ساخته است.
7541/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.