احمد مظفری دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین حجم رفت و آمدها از سمت شمال و استان اصفهان در محور اردکان ، میبد و اشکذر به طرف یزد و همچنین جاده یزد به طرف استان های جنوبی و مسیر مهریز به شهرستان انار در استان کرمان است.
وی ادامه داد: در جاده 2طرفه یزد به طبس در خراسان جنوبی به خاطر حجم زیاد سفرها به مقصد مشهد تردد کامیون و خودروهای سنگین ممنون است، این ممنوعیت تا 13 فروردین ماه 1397 ادامه دارد و از رفت و آمد ماشین های سنگین به جز خودروهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی جلوگیری می شود.
رئیس پلیس‌ راه استان یزد تصریح کرد: 60 گشت محسوس و نامحسوس در طول تعطیلات نوروزی نسبت به کنترل ، نظارت و فراهم کردن زمینه سفر ایمن برای مسافران و میهمانان فعالیت دارند.
مظفری از رانندگان برای عمل به مقررات ، صحبت نکردن با تلفن همراه در حین رانندگی ، رعایت فاصله طولی و توجه به حقوق سایر مسافران را خواستار شد.
روزانه حدود 300 هزار دستگاه خودرو در جاده های استان یزد تردد می کنند.
استان یزد 681 کیلومتر بزرگراه، 657 کیلومتر راه اصلی، 980 کیلو متر راه فرعی، 2هزار و 250 کیلومتر راه روستایی دارد که از مجموع راه های آن هزار و 267 کیلومتر، راه‌های شریانی و ملی است.
یزد در بحث طول راه های شریانی رتبه 10 کشوری را دارد، از لحاظ طول بزرگراه در جایگاه هشتم، طول راه اصلی در رتبه 14 ،‌ طول راه های فرعی در جایگاه 15 و طول راه روستایی رتبه 22کشوری را داراست.
استان یزد افزون بر 6هزار اثر تاریخی و فرهنگی دارد که از آن با عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان یاد می شود.
این شهر 743 هکتار بافت تاریخی دارد که حریم آن پنج هزار هکتار وسعت دارد و این شهر علاوه بر ثبت در فهرست آثار ملی، در 18تیرماه 1396 در فهرست آثار سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(یونسکو) ثبت شد.
یزد در تعطیلات نوروزی مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی است، پیش بینی شده است که یک میلیون و 600هزار نفر از بناهای تاریخی و فرهنگی استان در ایام نوروز از آن بازدید کنند.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.