آیت الله کاظم صدیقی جمعه شب در مراسم اولین سالگرد ارتحال امام جمعه فقید مهریز در مسجد باغ بهار این شهر با بیان اینکه ملت ایران در 40 سال گذشته با ولایتمداری و تکیه بر اصول دینی و انقلابی تمامی توطئه ها را خنثی کردند، افزود: ترفندهای کفر جهانی علیه انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف ادامه دارد و مردم و مسوولان باید همچنان با بصیرت برای تحقق اهداف نظام ایستادگی کنند.
وی ادامه داد: ملت فهیم ایران و رزمندگان سپاه اسلام در هشت سال دفاع مقدس به رغم اینکه کشورهای زیادی علیه انقلاب اسلامی در کنار صدام بودند ولی با تکیه بر قدرت ایمان و حضور مردم و مسوولان در کنار ولایت توطئه نظامی آنها شکست خورد.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: دشمنان بعد از شکست در عرصه های نظامی و اقتصادی هم اکنون در قالب فعالیت های فرهنگی به دنبال تضعیف ارزش ها و معنویت در جامعه اسلامی هستند که هوشیاری مردم و خانواده ها ضروری است.
صدیقی بیان کرد: ملتی که تابع ولایت و ایمانش قوی باشد قطعا هیچگاه ترسی از قدرت های شیطانی عالم ندارد و راه عزت و عظمت خود را با متابعت از ولایت فقیه با قدرت و درایت ادامه می دهد.
امام جمعه موقت تهران یادآور شد: مسوولان باید همواره مواظب صحبت های خود باشند تا خدای نکرده دشمنان و آمریکایی ها از مواضع آنها در مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی سوء استفاده نکنند.
صدیقی اظهار کرد: اگر ملتی بخواهد روی پای خود بایستد و وابسته به قدرتی نباشد باید همواره خدا ترس باشد و تنها به او تکیه کند که همه ارزش ها و قدرت ها از خدای متعال صادر می شود.
وی تصریح کرد: روح مطهر شهدا همواره ناظر اعمال مسوولان است و تنها راه خشنودی حضرت حق و شهیدان این است که تابع اوامر ولایت فقیه باشیم و از راه نورانی امام راحل (ره) و شهیدان فاصله نگیریم.
مراسم سالگرد امام جمعه فقید مهریز با حضور آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ، تعدادی از ائمه جمعه شهرها ، جمعی از مسوولان ، خانواده های شاهد و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
همچنین امام جمعه موقت تهران، شامگاه جمعه با حضور در گلزار شهدای بغداد آباد علیا و با ادای احترام به مقام شهید کعبه و امام جمعه فقید این شهر گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ضامن عزت و اقتدار ایران اسلامی و خنثی کننده توطئه های استکبا جهانی علیه تمام ارزش های الهی و انسانی است.
آیت الله صدیقی افزود: پیروزی نظام مقدس اسلامی مدیون خون های مطهر شهدا و روحیه ایثار و فداکاری آنهاست.
وی ادامه داد: شهدای والامقام از تمام هستی خود برای دفاع از دین و ارزش های الهی گذشتند تا ملت قهرمان و ولایتمدار ایران اسلامی همچنان در سایه ولایت فقیه به راه نورانی خود و ایستادگی در برابر دشمنان ادامه دهد.
امام جمعه موقت تهران یاد و خاطره امام جمعه فقید مهریز را گرامی داشت و تصریح کرد: ولایتمداری و دفاع از اهداف و آرمان های والای انقلاب اسلامی از ویژگی های آن مرحوم بود.
صدیقی اظهار کرد: باید همواره ملت قهرمان ایران گوش به فرمان مقام معظم رهبری در مسیر تداوم راه عزت و شهادت گام بر دارند و لحظه ای نظام را در مسیر خود تنها نگذارد.
مرحوم حجت الاسلام برهان 24 سال امام جمعه مهریز بود و دهم فروردین ماه 1396 در سن 85 سالگی پس از تحمل یک دوره بیماری و مشکل قلبی و ریوی به رحمت ایزدی پیوست.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری شهر یزد قرار دارد و 313 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7536/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.