احمد ابراهیمی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت بزرگداشت روز شهدا
(22 اسفند ماه) ، افزود: رویکرد اصلی این نهاد ، توجه به مسائل فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است .
این مسوول اظهار کرد: در این مدت هزار و 600 عنوان برنامه شامل فرهنگی و هنری به یاد شهدای والامقام استان شامل عزاداری ، ادعیه خوانی و مراسم های مختلف برگزار شد.
ابراهیمی یادآور شد: امسال هزار نفر از فرزندان و همسران شهدا در مسابقات مختلف قرآنی شرکت کردند که از این تعداد 11 نفر رتبه های برتر کشوری را کسب کردند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تصریح کرد: در این مدت 2 هزار نفر از خانواده های شاهد و ایثارگر به اردوهای زیارتی و سیاحتی اعزام شدند و از برنامه های فرهنگی ، هنری و تفریحی استفاده کردند.
ابراهیمی بیان کرد: هم اکنون 10 هزار دانش آموز در 33 باب مدرسه شاهد در استان مشغول تحصیل هستند و همچنین چهار هزار دانشجو در 60 مرکز آموزش عالی در رشته های مختلف تحصیل می کنند.
این مسوول یادآور شد: همچنین با حضور مسوولان، 12 هزار بار از خانواده شهدا دیدن کردند و تکریم آنها جزو برنامه های مهم فرهنگی است که همواره انجام می شود.
ابراهیمی بیان کرد: تاکنون 204 گلزار شهدا از 327 گلزاری که در استان وجود دارد توسط این نهاد و از محل کمک های دولتی، حمایت و همراهی خیران و خانواده های شهیدان ساماندهی شده است.
استان یزد سه هزار و 850 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.