به گزارش ایرنا ، محمدعلی طالبی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های این استان افزود: در شرایط امروز کشور و استان ، وظیفه روابط عمومی ها سنگین است و باید در زمان بحران ، راهبردهایی پیش روی اصحاب رسانه قرار دهند.
وی با تأکید بر لزوم اتخاذ رویکردهایی برای دفاع از منافع استان افزود: ارائه اطلاعات صحیح و دارای جامعیت به مخاطبان برای جلوگیری از شایعات باید همواره مدنظر روابط عمومی ها باشد.
معاون استاندار یزد به آنچه 'برخی اخبار ناسالم علیه استان در جریان حوادث قطع آب انتقالی به یزد' خواند اشاره کرد و ادامه داد: باید برای دفاع از منافع مردم و به منظور وضعیت تخصیص اعتبارات این بخش ، مدیریت مطلوبی در حوزه اطلاع رسانی تدوین شود.
طالبی خاطرنشان کرد: انعکاس خدمات دستگاهها به مردم به منظور پاسخگویی به انتقادات بی محابا و مستمر عده ای در فضاهای مجازی نیز باید از سوی روابط عمومی ها رصد شده و این مجموعه ها به ابزار نوین مجهز شوند.
وی در عین حال بر لزوم رصد تمام حوزه های اطلاع رسانی تأکید کرد و گفت: در کنار این امر ، روابط عمومی ها باید ییمنه ارتباط موثر مدیران دستگاه را با رسانه ها فراهم کنند تا بستر اطلاع رسانی شفافیت و سرعت یابد.
* شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد وابسته به تغییرات استانداری نباشد
در ادامه این جلسه سرپرست روابط عمومی استانداری یزد هم گفت: شورای هماهنگی روابط عمومی های استقلال داشته باشد و وابستگی به تغییرات استانداری نداشته باشد.
علی صالحی با تشریح وضعیت روابط عمومی های استان افزود: مهم‌ترین چالش روابط عمومی در این مقطع ، تنزل ساختار سازمانی روابط عمومی در مجموعه استانداری است که قاعدتاً این تنزل تأثیرات منفی را بر روی حوزه‌های اطلاع‌رسانی و سایر روابط عمومی ها داشته است.
وی افزود: گره کور مشکلات جامعه روابط عمومی استان در جای دیگری است و عوامل بیرونی می‌تواند بر آن تأثیر زیادی داشته ولی برای حل این مشکلات باید به نقش و وظایف خود توجه ویژه داشته باشیم.
سرپرست روابط عمومی استانداری یزد تأکید کرد: احیای جایگاه و منزلت روابط عمومی ها با خودمان است و دلیل تأکید بر استقلال شورای هماهنگی و عدم وابستگی آن به تغییرات استانداری نیز بر همین مبناست.
صالحی دغدغه روابط عمومی ها درباره ضمانت اجرای سند روابط عمومی را دیگر دغدغه این حوزه دانست و ادامه داد: برای تهیه و تصویب این سند تلاش ها و هزینه های زیادی صرف شده و دغدغه‌های بزرگان جامعه روابط عمومی استان یزد در این خصوص به حق است با این حال باید با رصد فضای استان و مقدورات کشور ، شرایط اجرای این سند را فراهم کرد.
وی در عین حال با تأکید بر اینکه جوانان نیازمند فرصت و حمایت در تمام شرایط هستند، خاطرنشان کرد: وقتی مسئولیتی به یک جوان داده می شود نباید از این فرصت به عنوان ناتوانی تعبیر شود بلکه به گونه ای در جامعه نهادینه شود که جوانی فرصتی بر مدیریت است و این کار باید به صورت اساسی صورت گیرد.
در این جلسه برخی از اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد به بیان نقطه نظرات خود در بخش های مختلف همچون لزوم افزایش آموزش ها پرداختند.
1968 / 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.