هادی مقیمی روز دوشنبه، به دنبال جریان اخیر اختلال در شبکه انتقال آب در گفت و گو با ایرنا افزود: طبیعتا دستگاه های مختلف اجرایی، امنیتی و نظامی موضوع را دنبال کردند و شبکه خط انتقال آب وصل شد .
وی اضافه کرد: تمهیدات لازم را در سطح شهرستان اتخاذ کردیم و از چاه های کمکی برای استفاده آب شرب و بهداشت در همان روز بهره بردیم .
فرماندار اردکان با بیان اینکه برای مدت قابل توجهی ذخیره آب شرب داریم که هیچ جای نگرانی ندارد تصریح کرد: در نشست های قبلی که داشتیم ، پیرامون موضوع صحبت کرده و تصویب شد که در مواقع ضروری بتوانیم در روز حداقل 500 متر مکعب آب شیرین کنیم تا مشکلی نداشته باشیم .
مقیمی اظهار کرد: در حال حاضر آب شرب مصرفی حدود 400متر مکعب هست ولی ما حدود 20 درصد اضافه برآب مصرفی پیش بینی کرده ایم .
وی تصریح کرد: خوشبختانه بیش از 210 متر مکعب در روز تاسیسات ایجاد شده و با پیگیری های انجام شده 100متر مکعب دیگر هم اضافه و بزودی دستگاه آن نصب می شود ضمن آنکه 2 دستگاه دیگر هم خریداری خواهد شد و مشکل برطرف می شود.
فرماندار گفت: درجه دی سی آب شرب مصرفی بین 400 تا 450 است و بعد از اتصال شبکه در یک روز اینده ،موضوع سختی و درجه شوری آب برطرف می شود .
مقیمی افزود: توصیه من در درجه اول به دستگاه های دولتی در شهرستان این است که حتما باید در مصرف آب صرفه جویی نمایند و در این خصوص نظارت خواهد شد .
وی اعلام کرد: توصیه ام به شهرداری ها هم این است که حتما آب فضای سبز را از شرب در اسرع وقت، جدا کنند .
فرماندار اردکان با بیان اینکه واحدهای صنعتی در سطح شهرستان در مصرف آب شرب صرفه جویی و از مصارف غیرضرور خودداری کنند ادامه داد: در آبیاری از فضای سبز نیز به هیچ عنوان از آب شرب استفاده نشود .
وی از مردم اردکان هم تقاضا کرد با توجه به خشکسالی ها و بارش های اندک بخصوص در منطقه کویر مرکزی و سرچشمه های آب در کوه های زاگرس، صرفه جویی لازم را داشته باشند .
اردکان دارای 12 حلقه چاه به منظور تامین آب شرب و بهداشتی مردم است .
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.