حجت الاسلام مهدی سیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این طرح با هدف ارتقای سطح دینی و فرهنگی و ارائه خدمات رفاهی به مسافران و زائران در امامزاده های سیدمحمد(ع) هفتادر، سیدنورالدین احمد(ع)، قاسم(ع) ساغند و بقاع متبرکه سیدهاشم و حوض عباس به مرحله اجرا در می آید.
وی اضافه کرد: اداره اوقاف با هدف بهره برداری معنوی از فضای بقاع متبرکه و امامزادگان در ایام تعطیلات نوروزی و تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در جوار امامزادگان این طرح را اجرا می کند.
رئیس اداره اوقاف اردکان تصریح کرد: این طرح شامل ویژه برنامه لحظه تحویل سال، اعزام 12روحانی و مبلغ اعزامی از قم در 2مرحله هشت روزه و همچنین اعزام مبلغان و مبلغه های بومی برای سخنرانی، برپایی خیمه های معرفت شامل غرفه های حجاب و عفاف، پاسخ به مسائل شرعی و شبهات، مشاوره، غرفه کودک، شهدا، چند رسانه ای و ... است.
سیدی یادآور شد: همچنین برای اولین سال این اداره در برپایی خیمه معرفت در جوار شهدای گمنام پارک شهر با ارگان های فرهنگی همکاری خواهد کرد.
این مسئول ادامه داد: غبارروبی و نظافت بقاع متبرکه، پذیرایی از مسافران نوروزی و زائران، آماده سازی فضاهای خدماتی از قبیل پاکیزه کردن صحن و رواق و زائرسراها، سرویس های بهداشتی، تامین آب سالم، روشنایی بقاع متبرکه و حفظ امنیت لازم در اماکن متبرکه از برنامه های این ایام است.
وی گفت: مسافران و میهمانانی که در تعطیلات نوروزی به اردکان سفر می کنند می توانند با آرامش کامل بقاع متبرکه و امامزاده ها را زیارت و از آنها بازدید کنند.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.