به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دانشگاه یزد، محمد فرشی افزود: از مجموع دانشجویان خارجی پذیرفته شده 48 نفر در دوره کارشناسی ، 73 تن در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در دوره دکتری تحصیل می کنند.
وی اضافه کرد: در سال تحصیلی 97-96، از 72 دانشجوی خارجی که ثبت ‌نام کردند، 56 نفر در مقطع کارشناسی ارشد، 9 نفر در دوره کارشناسی و هفت تن در مقطع دکتری جذب شدند.
به گفته وی در سال 1396برای نخستین بار هفت دانشجوی خارجی در مقطع دکتری پذیرفته شدند که یک نفر در نیمسال اول و بقیه در نیمسال دوم تحصیلی پذیرفته شدند.
فرشی افزود: پذیرش دانشجویان خارجی برای نیمسال دوم تحصیلی ادامه داشت که 29 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 6نفر در دوره دکتری ثبت نام کردند.
دانشجویان خارجی در پردیس های علوم انسانی، علوم، فنی و مهندسی و پردیس مهریز، دانشکده های منابع طبیعی و هنر و معماری مشغول تحصیل هستند.
در حال حاضر افزون بر 14 هزار دانشجو در بیش از 100 رشته در دانشگاه یزد تحصیل می کنند که حدود 6 هزار نفر در خوابگاه ها سکونت دارند.
هم اکنون حدود 100 هزار دانشجو در 60 مرکز آموزش عالی و دانشگاه های استان یزد مشغول تحصیل هستند.
استان یزد برپایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک میلیون و 138هزار جمعیت دارد که 85 درصد در 21شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.
7532/ 2047/
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.