در آیین بازگشایی این کتابخانه جمعی از مسئولان و اصحاب فرهنگ یرد، شهردار و امام جمعه موقت مرکز استان حضور داشتند، طرح کتابخانه گردی نیز در 10 باب کتابخانه استان از جمله کتابخانه رئیس فرهمند آغاز شد.
این طرح همزمان با چهاردهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه ‌های عمومی و با هدف معرفی خدمات و فعالیت ‌کتابخانه ها به مردم، مسئولان، اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه ها در کشور اجرا می ‌شود.
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد در این ارتباط به ایرنا گفت: کتابخانه ‌های منتخب استان از ساعت 8 صبح تا 18 امروز میزبان مردم، مسئولان و گروه‌ هایی از فرهیختگان، هنرمندان، اصحاب رسانه و ورزشکاران است و خدمات و فعالیت‌های کتابخانه‌ها به مردم معرفی خواهد شد.
رقیه دوست فاطمی ها، افزود: متقاضیانی که امروز در یکی از کتابخانه ‌های منتخب طرح کتابخانه ‌گردی حضور یابند، می ‌توانند با دریافت برگه عضویت ، تا پایان سال جاری به عضویت رایگان در یکی از کتابخانه ‌های استان درآیند.
وی ادامه داد: در هر یک از 10شهرستان‌ استان، یک باب کتابخانه به عنوان کتابخانه منتخب طرح امروز، پذیرای علاقه‌ مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.
وی اضافه کرد: کتابخانه ‌های مجتمع فرهنگی هنری ابرکوه، آیت‌الله حایری اردکان، امام صادق (ع) اشکذر، محمد مفیدی بافق، عطایی بهاباد، دکتر واحد تفت، حضرت ولی ‌عصر (عج) خاتم، شهید مطهری مهریز، مرکزی میبد و کتابخانه عمومی رئیس فرهمند یزد، در سالروز تأسیس نهاد میزبان طرح کتابخانه گردی است.
بافت تاریخی شهر یزد 18 تیرماه 1396در چهل و یکمین نشست کمیته میراث جهانی سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) در کراکوف لهستان در فهرست میراث جهانی ثبت شد و به این ترتیب یکی از شهرهای تاریخی ایران در فهرست جهانی قرار گرفت.
افزون بر 2 میلیون نسخه کتاب در 110 باب کتابخانه عمومی استان یزد وجود دارد.
این استان یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد.
7532/ 2047/
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.