محمدرضا علمدار یزدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید روزانه 60میلیارد ریال در بخش های مختلف صنعتی و معدنی استان سرمایه گذاری شد که در چند ماه اخیر با اجرای مصوبه های اقتصاد مقاومتی به 70 میلیارد ریال رسیده است.
وی افزود: تا پیش از این به ازای 1.8 روز یک واحد جدید صنعتی بر اساس صدور پروانه بهره برداری در استان انجام می شد که با اجرای این مصوبه ها به 1.7 روز رسیده است.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت یزد در عین حال از جایگاه برتر استان در بخش های معدنی و صنعتی خبر داد و گفت: این استان در پروانه بهره برداری معدن و گواهی کشف ، رتبه نخست کشور را دارد.
علمدار یزدی خاطرنشان کرد: تاکنون در صدور جواز تأسیس هم رتبه دوم کشوری را کسب کردیم که تا پایان سال در این بخش نیز به رتبه نخست خواهیم رسید.
استان یزد به ترتیب در حوزه معدنی، صنعتی و صدور محصولات غیرنفتی رتبه های دوم ، چهارم و هشتم کشور را داراست.
3هزار و 700 پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی 80 هزار میلیارد ریال و با حدود 100 هزار نفر اشتغال صنعتی در استان وجود دارد.
این استان در حالی که 1.1 درصد جمعیت کشور را داراست ولی به لحاظ تولید صنعتی 4.4 درصد سهم تولید این بخش را دارد.
هم اکنون استان یزد رتبه نخست کشور را به لحاظ تنوع معدنی با شناسایی بیش از 30 نوع ماده معدنی و رتبه دوم ذخایر معدنی با یک میلیارد و 677 میلیون تن ذخیره را دارد و تامین 50 درصد خوراک فولاد کشور در این استان انجام می شود.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.