موضوع کم آبی، سالهاست که به مهمترین معضل استان یزد، کشور و یکی از دغدغه های اصلی مردم جهان تبدیل شده است.
قطعا صرفه جویی در مصرف این مایع حیاتی که زندگی همه ما وابسته به آن است و از سوی آبفای یزد هم مورد تاکید قرار گرفته باید در دستور کار ما باشد.
اخیرا گفته میشد آب در استان خشکی چون یزد، کم است، اما حالا باید گفت 'آب نیست' اما کسی باور ندارد، شاید این عدم باور به این دلیل باشد که هنوز بحران آب وارد خانه ها نشده و فقط پشت درها خیمه زده، اما شک نکنید با روند فعلی، وارد خانه ها خواهد شد.
استفاده بی‌رویه از آب در ایام نزدیک به نوروز در واقع پیش‌خور کردن بخشی از ذخیره آب تابستان آینده است.
شرکت آب و فاضلاب استان یزد به نقل از مدیر روابط عمومی این شرکت یادآور شده: در آستانه فرارسیدن ایام نوروز و آغاز سنت زیبای خانه تکانی ، میانگین مصرف آب در حوزه خانگی افزایش می یابد که این امر، لزوم و اهمیت رعایت الگوی مصرف بهینه آب و پیشگیری از هدر رفت این عنصر ارزشمند است .
محمد حسین شرعیاتی با اشاره به وضعیت آب استان و کمبود بارندگی در سال جاری ، توجه به راه های صرفه جویی در مصرف آب را ضروری دانست و و از شهروندان خواست از مصرف بی رویه و غیر اصولی آب اجتناب کنند .
وی با بیان اینکه بهتر است برای شستشوی فرش از قالیشویی و خودرو از کارواش استفاده شود اظهار داشت: در این خصوص فرش ها و خودروها با ترکیب آب و هوا شستشو می شوند که در صرفه جویی آب موثر هستند .
وی از دیگر روش های ساده برای جلوگیری از هدر رفتن آب را استفاده از ظرفیت کامل ماشین لباسشویی، کاشت گیاهان کم آب خواه ، استفاده از جارو برای نظافت حیاط به جای استفاده از آب دانست .
شرعیاتی تاکید کرد : بدیهی است با تغییر برخی از روش های نادرست مصرف آب و با استفاده از ابزارهای کاهنده مصرف ، می توان نیازهای خود را بدون آنکه آب زیادی هدر رود برآورده کرد .
6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.