سید علی محمد ضیاکاشانی روز یکشنبه در حاشیه نشست شورای کشاورزی ابرکوه به خبرنگار ایرنا افزود: 14رقم گیاه دارویی در استان کشت می شود که عمده آن زعفران، به لیمو، آویشن ، نعناع فلفلی، مریم گلی، گل گاوزبان، شاتره ، کاسنی ، گل محمدی و زیره است .
وی اضافه کرد: کشت و توسعه سطح زیرکشت گیاهان دارویی نه تنها در صرفه جویی آب کمک می کند بلکه درآمد خوبی هم برای کشاورزان و بهره برداران استان دارد.
وی خاطرنشان کرد: در پنج سال آینده سطح زیرکشت گیاهان دارویی در استان یزد به یکهزار و680هکتار و تولید آن به یکهزار و 500 تن خواهد رسید.
ضیاکاشانی یادآور شد: برای توسعه و افزایش محصول گیاهان دارویی علاوه بر ارائه آموزش توسط کارشناسان به کشاورزان ، معرفی گونه های مقاوم و سازگار با شرایط اقلیمی منطقه در برنامه سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد.
این کارشناس ارشد بخش کشاورزی استان اظهار کرد: گیاهان دارویی به خاطر کم آبخواه بودن نسبت به دیگر گیاهان و برخورداری از بازار فروش خوب از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر از فعالیت در دیگر بخش های کشاورزی است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی یزد ادامه داد: با توجه به چالش کم آبی و شرایط بحرانی منابع آب های زیرزمینی، ظرفیت‌های خوبی برای توسعه کشت گیاهان دارویی و محصولات گلخانه ای در استان وجود دارد.
این مسئول با تاکید براینکه یزد به لحاظ آب کشاورزی در شرایط سخت بحرانی قرار دارد، یادآور شد: برای استفاده بهنیه و بهره ورری از آب 20 هزار هکتار از اراضی و باغات به سیستم آبیاری نوین تجهیز شد.
سالانه از 116هزار هکتار اراضی قابل کشت استان یزد یک میلیون 197 هزار تن محصولات زراعی ، باغی وگلخانه ای تولید می شود.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.