محسن جوادی، روز یکشنبه در آیین اختتامیه نشست تخصصی معاونت امور فرهنگی وزارتخانه که با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها در یزد برگزار شد، افزود: شخص وزیر هم بر تمرکز زدایی تاکید بسیاری دارند.
وی اظهار کرد: افزایش کارآیی و رونق امور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، به منزله موفقیت وزارتخانه است و بسیاری از اداره های تابعه نیروی انسانی توانمند و اهل فرهنگ زیادی دارند، برای نقش آفرینی بیشتر این واحدها در استان ها باید زمینه و امکانات برای آنها فراهم شود.
وی هم افزایی را از دیگر سیاست های وزارتخانه یادشده بیان کرد و گفت : متاسفانه ارتباط خوبی بین بخش‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه وزارت وجود ندارد، در این زمینه در تلاش هستیم در قالب تفاهم‌نامه‌هایی بیش از گذشته از امکانات یکدیگر برای پیشبرد اهدافمان استفاده کینم که در استان‌ها نیز این موضوع پیگیری خواهد شد.
جوادی همچنین یادآور شد: وزارت ارشاد از ایده های نو و خلاق فرهنگی حمایت و استقبال و به جد آن را هم دنبال خواهیم کرد و می توان برای این موضوع بودجه لازم را هم تامین کرد.
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه ایجاد کسب و کارهای فرهنگی را هم مهم خواند و افزود: استان ها هم باید این موضوع را پیگیری کنند.
وی با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی بدون فضای مجازی شاید در آینده مقدور نباشد، اظهار کرد: باید تلاش کرد در موضوعاتی از جمله نشر دیجیتال و مسایل مرتبط دیگر، یک نگاه مشترک داشته باشیم تا در آینده با مشکل مواجه نشویم .
وی در ادامه به بین اللملی کردن فعالیت های فرهنگی اشاره کرد و گفت: مدیران فرهنگی باید سطح آگاهی خود را از فعالیت فرهنگی کشورهای دیگر عمیق تر کنند و در این ارتباط فقط محدود به نمایشگاه نباشد، البته با برگزاری تورهای فرهنگی ویژه مدیران، می توان سطح آگاهی آنها را ارتقا داد که در این زمینه رایزنی هم شده است.
جوادی در ادامه بر برگزاری نمایشگاه های تخصصی تاکید کرد و افزود: انجام فعالیت های فرهنگی باید مورد ارزیابی قرار گیرد و در مورد نتایج آن هم بحث و بررسی شود.
وی فعالیت فرهنگی را فرصتی در اختیار مدیران این بخش و متفاوت از سایر مشغله‌ها خواند و افزود: کارهای فرهنگی در واقع فعالیت معنوی است، می طلبد با توجه به نگرانی هایی که امروز بیشتر در زمینه نسل جوان دارد و دغدغه هایی که هست با همدلی و تعامل در جهت رفع آنها اقدام کرد.
جوادی،از اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بسیاری از کارگروه ها پرداخت تسهیلات عضو نیست، انتقاد کرد و یادآور شد: در حالیکه فعالیت در مورد کاهش آسیب های اجتماعی بخش اصلی فعالیت وزارتخانه است، اما در کارگروه های آن عضو نیست.
وی افزود: این موضوع بسیار غمناک است، در حالیکه بودجه زیادی به بخش آسیب های اجتماعی که متولی آن وزارت کشور است، تخصیص می یابد، اما هیچ یک از اداره های وزارت ارشاد عضو آن نیستند، این امر نگران کننده است.
وی توضیح داد: ما به جد این موضوع را را دنبال می کنیم تا وزارتخانه در این ارتباط به درستی دیده شود و بتواند نقش خود را در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی به خوبی ایفا کند.
همچین مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست یادشده به مدیران استان ها توصیه کرد که در ایام نوروز برنامه های شاد فرهنگی تعریف و برنامه ریزی کنند و نسبت به برنامه ها کنترل و نظارت هم داشته باشند .
علی غیاثی ندوشن از سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خوزستان در پایان هفته جاری خبر داد و گفت: اوایل سال آینده هم سفر وزیر ارشاد به اصفهان در دستور کار است .
وی افزود: استان های دیگر هم اگر آمادگی لازم برای سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند موضوع اعلام را کنند تا برنامه ریزی های لازم انجام شود.
نشست 2روزه تخصصی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که دیروز(شنبه) با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها در یزد آغاز شد، امروز پایان یافت.
شرکت کنندگان در این نشست در کارگروه های مختلف چاپ و نشر، ادبیات و مفاخر و اقوام ایرانی و کتاب و کتابخوانی با هم بحث و تبادل نظر کردند.
2088 /2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.