به گزارش ایرنا مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم، هدف از برگزاری این نشست را رصد و پایش فعالیت های حوزه فرهنگی کشور در زمینه های مختلف بیان کرد.
همایون امیر زاده افزود: ادارات فرهنگ ارشاد اسلامی با توجه به وظایفشان ، در طول سال اقدامات زیادی در زمینه فرهنگی انجام می دهند که این اقدامات نیازمند سیاستگزاری های جدی است.
وی اظهار کرد: با توجه به چالش های فرهنگی، کارگزاران این حوزه باید در جریان رویکردهای جدیدی که در رفع این چالش ها موثر است قرار گیرند.
وی تصریح کرد: نتیجه 2 نشست گذشته که در تبریز و بندرعباس برگزار شد 183 مصوبه بود و پیش بینی می شود که در این نشست هم یکصد مصوبه داشته باشیم.
مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این مصوبات، حول محور کتاب و کتابخوانی ، اقوام و اقلیت های مذهبی ، چاپ و نشر و شعر و ادبیات است.
وی ادامه داد: براساس این مصوبات ما در سال گذشته توانستیم از 583 فعالیت در استانها کشور حمایت و امیدواریم بتوانیم با تعامل و همفکری یکدیگر فعالیت های فرهنگی را تقویت کنیم.
مدیر کل هماهنگی امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این نشست گفت: برپایی نشست های مختلف بین مدیران از رویکردهای اصلی این وزارتخانه است.
علی غیاثی ندوشن با بیان اینکه بسیاری از فعالیت های دستگاه های اجرایی در مرکز انجام می شود و این یک آسیب است یادآور شد: به اعتقاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایران فقط تهران نیست و در کل نقاط کشور باید توزیع عادلانه امکانات فرهنگی صورت گیرد.
وی در ادامه با بیان اینکه استان یزد در سالیان گذشته دچار تغییر و تحولات به لحاظ جمعیتی به ویژه مهاجرت شده است افزود: این استان همچنین همواره محل زیست اقوام و ادیان مختلف در گذشته و حال بوده و هست.
وی اظهار کرد: در حال حاضر 14 انجمن زرتشتی و یک انجمن یهودی در این استان فعال است.
نشست تخصصی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در آن مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های سراسر کشور حضور دارند 2 روز ادامه دارد.
شرکت کنندگان در این نشست در کارگروه های مختلف چاپ و نشر، ادبیات و مفاخر و اقوام ایرانی و کتاب و کتابخوانی باهم بحث و تبادل نظر می کنند.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.