محمدرضا آخوندی امروز پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته شهر یزد به اهمیت کاشت نهال و حفظ منابع طبیعی توسط مردم اشاره کرد و افزود: توزیع انواع نهال های سازگار با اقلیم استان آغاز شد و تا پایان هفته منایع طبیعی ادامه دارد.
وی ادامه داد: از 7.4 میلیون هکتار وسعت استان یزد ، 7.2 میلیون هکتار آن را اراضی ملی و منابع طبیعی تشکیل می دهد که برای حفظ ، احیا و حراست از آن مردم مسوولیت سنگینی بر عهده دارند.
این مسوول اظهار کرد: از این میزان وسعت اراضی ملی و منابع طبیعی استان ، 36 درصد بیابانی و کویری و 62 درصد مراتع فقیر و بقیه جنگل های طبیعی و دست کاشت است.
آخوندی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون در استان افزون بر 900 هکتار عملیات نهال کاری با گونه های مقاوم شد و در سطح 200 هزار هکتار نیز عملیات مراقبت از عرصه های موجود انجام شد.
وی گفت: هم اکنون چهار هزار خانوار از مراتع استان بهره برداری می کنند و 400 خانوار نیز به عنوان بهره بردار از گیاهان دارویی و صنعتی فعالیت دارند و از این طریق امرار معاش می کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد به تهیه طرح مرتعداری در وسعت 66 هزار هکتار در سال جاری برای مدیریت درست مراتع استان خبر داد که توسط این اداره کل انجام شده است.
آخوندی روز پنجشنبه در ابرکوه به ایرنا گفته بود که از 12بهمن تا 21 اسفند ماه 300 هزار اصله نهال رایگان در استان توزیع می شود، که تاکنون 200 هزار اصله نهال آن میان مردم و نهادهای مختلف توزیع شده است.
وی افزود: هدف از توزیع نهال ترویج فرهنگ درختکاری و توسعه فضای سبز با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی منطقه است.
به گفته وی نهال های توزیع شده شامل گونه های سازگار با منطقه از جمله سرو خمره ای ، سرو شیراز ، کاج تهران ، اقاقیا ، سنجد زینتی ، سنجد شیرین و تلخ است.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.