سیدحسن موسوی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در یزد افزود: در همین زمینه، 350 واگن با عمر بالای 45 سال و 280 واگن با عمر بالای 30سال از رده خارج و تعدادی واگن های نو و یا تعمیر و بازسازی شده جایگزین شده است.
وی اظهار داشت: در سال 96 ، تعداد 22 میلیون و 700 هزار نفر مسافر در حوزه شهری و حومه ای با راه آهن جابجا شدند که نسبت به سال گذشته 6 درصد رشد داشته است.
معاون مسافری راه آهن کشور خاطرنشان کرد: در پنج سال گذشته توجه مسئولان کشوری به حمل و نقل ریلی، بیشتر شده و شاهد اقدامات اساسی خصوصا در قانون برنامه ششم توسعه بوده ایم که سفر رئیس جمهور و هیات وزیران با قطار نیز نشان از اهمیت دادن به ناوگان ریلی است.
موسوی ادامه داد: همچنین اختصاص یک درصد درآمدهای نفتی به راه آهن، بیانگر اهمیت دادن به رشد و توسعه حمل و نقل ریلی است .
وی تصریح کرد: در این راستا در قانون برنامه ششم توسعه، افزایش سهم بار به میزان 30 درصد و مسافر 20 درصد پیش بینی شده و تا سال 1400 آمار مسافر جابجا شده باید به 103میلیون نفر برسد که سهم قطارهای حومه ای 51 میلیون و قطارهای بین شهری 52 میلیون نفر خواهد بود.
این مسئول تاکید کرد: لازمه تحقق این مهم، تامین 900 دستگاه واگن بین شهری و 33 رام قطار ریل باس است.
رئیس مرکز هماهنگی امور مناطق راه آهن کشور هم به خبرنگار ایرنا گفت: یزد در مرکز جغرافیای کشور واقع شده و وجود معادن سنگ آهن به اهمیت آن افزوده و مرکز مواصلاتی عبور بارهای ترانزیتی از شرق به غرب و شمال به جنوب کشور است.
سیدمصطفی داودی تصریح کرد: 40 درصد بارگیری و 25 درصد درآمد ناوگان ریلی کشور، به راه آهن منطقه یزد اختصاص یافته که در جهت تحقق این امر روزانه 120 رام قطار باری و مسافری در محور این اداره کل تردد می کند.
وی به اهمیت مرکز کنترل ترافیک این اداره کل اشاره کرد و گفت: 46 ایستگاه از ادارات کل یزد، اصفهان و کرمان زیر نظر مرکز سی تی سی یزد است و قابلیت افزایش تا 60 ایستگاه را دارد.
راه آهن یزد با سهم 37 درصد حمل و نقل بار در 16سال گذشته در جایگاه نخست قرار دارد.
80 درصد مواد معدنی و 70 درصد بارهای ترانزیتی کشور با قطار از این استان جابجا می شود.
در مسیر راه آهن یزد که پر ترددترین مسیر کشور است، روزانه 130رام قطار مسافربری و باری عبور می کند و به طور میانگین بیش از 40هزار تن بار از بخش های معدنی و سایر بخش ها از این طریق جابجا می شود.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.