جمال دهقانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در یزد افزود: علم مربیگری در دنیا روز به روز با توجه به پیشرفت رشته فوتبال، مخاطبان فراوان و بهره گیری از ابزارهای نوین فرهنگی و ارتباطی در حال توسعه است .
وی ادامه داد: کشورهای مختلف برای توسعه رشته فوتبال همواره نسبت به برگزاری دوره های تئوری و عملی با بهره گیری از مربیان مجرب و متخصص اقدام می کنند که باید در ایران نیز در این خصوص به جد فعالیت شود.
مدرس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در سال های اخیر با همت و پیگری هیات فوتبال در استان ها شاهد برگزاری دوره های ارتقا و دانش افزایی مربیان هستیم و باید همچنان افزایش یابد.
دهقانی یادآور شد: ارتقای دانش فوتبال و سایر رشته های نزدیک آن مثل فوتسال و فوتبال ساحلی در گرو داشتن مربیانی است که به علم روز مجهز باشند و به آخرین یافته های علمی دسترسی داشته باشند.
وی به نقش الگویی مربیان در میان بازیکنان اشاره کرد و یادآور شد: مربیان با رعایت اصول اخلاقی و ارزشی در کنار مسائل علمی نقش اساسی در تربیت و هدایت دیگران و به خصوص نونهالان و نوجوانان دارند و باید همواره وظایف خود را در عرصه های فرهنگی انجام دهند.
استان یزد 150 مربی فوتبال دارد و 22 تیم در لیگ های فوتبال ، فوتسال و فوتبال ساحلی کشور بازی می کنند.
استان یزد یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت، 45 هیات ورزشی و 65هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.