به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل استاندارد یزد، محمد حسین ماجدی اردکانی اظهار کرد: تجربه کنترل بازار در سال های گذشته نشان داد، اصناف و بازاریان یزد همانند دیگر نقاط کشور همیشه خدا را در نظر دارند و از انصاف و مروت لازم برخوردارند.
وی با بیان اینکه همین امر موجب شد تا بازار سالم و مورد رضایت گردشگران را داشته باشیم ، افزود: یزد از دیرباز به شهر قنات، قنوت و قناعت معروف بود، و ویژگی های خوب و پسندیده مردمان این منطقه، مسئولان و کارشناسان استاندارد را در انجام وظایف قانونی خود ،کمک کرده است.
مدیرکل استاندارد یزد تصریح کرد: برای ایجاد آرامش خاطر مردم و اطمینان بخشی به آنها ، کیفیت اجناس و کالا های موجود در بازار به ویژه مواد غذایی کنترل می شود.
ماجدی اردکانی تاکید کرد: تجزیه و تحلیل نتایج آزمون حاصل از نمونه برداری ها و بازررسی های انجام شده در سال جاری، متولیان استاندارد و کنترل کیفیت استان را مطمئن ساخت که هیچگونه سوء استفاده ای در بازار صورت نمی گیرد و بازاریان و کسبه یزدی بهترین و با کیفیت ترین کالاهای داخلی و خارجی را به مشتریان عرضه می کنند.
وی بیان کرد: انتقال انصاف، درستی و تدین گذشتگان به نسل حاضر موجب شد تا کسبه ، حقوق مردم را پاس بدارند و همین امر موجب می شود تا به بهترین نحو ممکن پذیرای مهمانان نوروزی در استان و شهر تاریخی یزد باشند.
وی همچنین در نشستی با تعدادی از اعضای هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی تولید کنندگان فرآورده های کنجدی گفت: استان یزد به عنوان قطب تولید و صنعت فرآورده های کنجدی ، ظرفیت تشکیل شورای جهانی فرآورده های این محصول را دارد.
وی هدف از تشکیل این شورا را توسعه و بهبود فرآورده های کنجدی و ارتقا دانش فنی و تولید استانداردهای بین المللی در زمینه دانه روغنی کنجد و فروآرده های آن در ایران عنوان کرد.
مدیرکل استاندارد یزد تاکید کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و ابلاغیه بند 24 سیاست های کلی در باره اقتصاد مقاومتی، تشکیل این شورا می تواند محرک برنامه های اقتصاد مقاومتی در این صنعت باشد و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی، زمینه های صادرات آن را بیش از پیش فراهم کند.
ماجدی اردکانی یادآور شد: هم اکنون ، پژوهشگران و صنعتگران نخبه ای در این شاخه از صنعت در کشور فعالیت دارند که بانک اطلاعات آنها در دانشگاه اردکان در دست تهیه است و با تجربه و ارتباطات دست اندرکاران امر می توانیم به راحتی این شورا را شکل دهیم.
استان یزد بر اساس سرشماری آبان ماه 1395، یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد و همه ساله خصوصا در تعطیلات نوروزی با داشتن نخستین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان و تنها بافت تاریخی دارای سکنه ثبت شده در یونسکو شاهد حضور مسافران داخلی و خارجی است .
معمولا تعطیلات نوروزی همه ساله از 25 اسفند ماه شروع می شود و با توجه به تعطیلات سال جدید در تقویم رسمی کشور تا 17فروردین ماه ادامه دارد.
1968/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.