نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیران صنایع استان یزد برای کمک به توسعه استان باید تصمیمات مهمی بگیرند، گفت: لازم است حساب های مالی و دفاتر مرکزی صنایع یزد که در سطح کشور مطرح هستند، به داخل استان انتقال یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سید ابوالفضل موسوی در نشست فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استان اظهار داشت: اگر شرایط به گونه ای فراهم شود که برندهای مطرح یزد در داخل خود استان مستقر باشند، آن وقت می توان از جوانان نخبه دانشگاهی یزد هم انتظار داشت، یزد را برای زندگی و اشتغال انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه از ابتدا هدف خود را متبلورساختن قابلیت های مردم یزد قرار دادم، عنوان کرد: اینکه استان یزد طی ۲۴ سال رتبه اول کنکور سراسری را بدست آورده، مسئولیت سنگینی برای مدیران ایجاد می کند چرا که مردم یزد همواره در حال تحویل نخبگان به جامعه هستند و این انتظار را دارند که برای حضور و بهره مندی از این نخبگان در استان برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: اگر طی ۲۴ سال گذشته رتبه اول کنکور را بدست آورده ایم، نتیجه اجماع و توافقی نانوشته میان مردم یزد، معلمان استان و آموزش و پرورش در ارزش بخشیدن به بحث آموزش و دانش محوری است، درواقع هرکجا مردم در موضوعی به توافق رسیدند، در آن موضوع به موفقیت رسیده‌ایم.

موسوی در ادامه تاکید کرد: اگر در موضوع آب هم می خواهیم به نتیجه مطلوب برسیم باید به فرهنگ سازی و آموزش در مصرف آب توجه کنیم و شرایطی ایجاد کنیم که اگر در جایی هدررفت آب مشاهده شد، خود مردم مقابله کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به مطرح شدن بحث هایی در خصوص کاهش سهم یزد از آب انتقالی زاینده رود، اظهار داشت: چنانچه قرار باشد سهمی از آب انتقالی به یزد کم شود، این کاهش باید در مسائل دیگر جبران شود و مردم یزد هم در جریان جزییات موضوع قرار گیرند.

موسوی ادامه داد: این موضوع مطالبه نمایندگان مردم از مسئولان استان است که لازم است به طور جدی پیگیری شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در ادامه بیان کرد: استان یزد در ایجاد درآمد برای دولت، جایگاه دوازدهم کشور و در دریافت اعتبارات جایگاه بیست و دوم کشور را دارد که نشان می دهد یزد استانی ثروت آفرین برای دولت است.

موسوی ادامه داد: بخش زیادی از درآمدزایی استان یزد برای دولت مربوط به بخش صنعت و معدن است به گونه‌ای که در برخی بخش های معدنی، بیش از ظرفیت استان استخراج انجام می شود و لازم است این موضوع هم موردتوجه مسئولین قرار گیرد.

موسوی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: مسئولان استان باید به طور جدی از حضور سرمایه‌گذاران در استان حمایت کنند و در زمینه‌هایی که بخش خصوصی حضور دارد، بخش دولتی باید از ورود به آن حوزه خودداری کرده و میدان فعالیت را برای بخش خصوصی باز بگذارد.

موسوی همچنین به برندهای مطرح برای استان یزد اشاره کرد و گفت: در بحث توسعه استان نباید فقط به چند برند خاص توجه کنیم بلکه لازم است از همه ظرفیت های توسعه استان بهره بگیریم، اگر شهر یزد به حسینیه ایران معروف شده نباید صرفا از جنبه عزاداری به آن توجه کرد بلکه از فضای حسینیه ها می توان برای فعالیت های ورزشی، فرهنگی و اجتماعی هم استفاده کرد.

 یزد همچنین همه ظرفیت‌های موردنیاز برای هوشمند شدن را در خود دارد که لازم است با همت مسئولان حرکت استان یزد برای رسیدن به اهداف شهر هوشمند تسریع شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.