به گزارش ایرنا، این جشنواره از امروز تا 14 اسفندماه با بازبینی و نقد 10 فیلم از آثار فاخر و شاخص هنرمندان کشور که در دهه‌های 60 تا 70 اکران شده، برگزار می‌شود.
در اولین شب جشن فیلم یزد، فیلم شاید وقت دیگر ساخته بهرام بیضایی با استقبال گسترده علاقمندان فیلم و سینما نمایش داده شد.
احترام السادات برومند مجری پیشکسوت کشور(هنرمند یزدی) و همسر مرحوم داوود رشیدی جمعه شب در این آیین با تقدیر از عباس کیارستمی، بهرام بیضایی و داوود رشیدی، از برخی تنگ نظری ها در حق این هنرمندان گلایه کرد.
رئیس نخستین جشن فیلم یزد و رئیس شورای شهر یزد نیز در این آیین از تخصیص اعتبار در بودجه سال 97 برای راه اندازی پنج مرکز فرهنگی در مناطق مختلف شهر یزد خبر داد و گفت: رویکرد شورای پنجم و شهردار یزد تقویت امور فرهنگی و زیرساخت های این بخش است.
غلامعلی سفید با بیان این که رویکرد حمایت از هنر در یزد به سمت تقویت ابعاد اقتصادی است، تصریح کرد: با نگاه ویژه شورای شهر به مباحث فرهنگی در بودجه سال آینده، اعتبارات قابل توجهی برای ورزشگاه و فعالیت های فرهنگی در نظر گرفته شده و تلاش می شود تا پنج مرکز فرهنگی و پنج مرکز ورزشی در مناطق مختلف شهر یزد ایجاد شود.
وی از آمادگی مدیریت شهری برای همکاری با مردم و بویژه هنرمندان خبرداد و یادآور شد: شاهد رشد فعالیت های مختلف در زمینه کتاب، تئاتر، موسیقی، سینما و کارگاه های آموزشی فرهنگی و هنری در یزد هستیم و مدتی است که کنسرت های موسیقی در یزد بدون حاشیه برگزار می شود.
سفید خاطرنشان کرد: برای معرفی بیشتر ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد همه باید تلاش کنیم و هنرمندان در این زمینه بهترین سفیران هستند.
در ادامه این مراسم رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد و عضو شورای سیاستگذاری اولین جشن فیلم یزد با تبیین نقش زنان در تاریخ و فرهنگ کشور گفت: زنان در طول تاریخ نقش بسزایی در حفظ فرهنگ و میراث بشری داشته اند.
ونوس عامری افزود: در سینمای ایران و جهان همواره به دنبال تقویت نقش اصلی زنان بودیم و پس از انقلاب و تحولات صورت گرفته، زنان زمینه بروز توانمندی های خود را یافتند.
وی با یادآوری سینمای دهه 60 و تلاش زنان ایرانی برای ارائه نقش قهرمانان صلح گفت: فیلم هایی در دهه 60 تا 70 در کشور ساخته شد که در آن زنان محور داستان بودند و این نقطه عطف تاثیر گذار در بلوغ جامعه ما بود.
اولین دوره جشنواره فیلم یزد با محوریت نقش زنان در سینمای ایران و با مشارکت کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد برگزار می‌شود.
«غلامعلی سفید» رییس، «زهرا السادات طباطبایی» دبیر هنری، «محمدتوکلی»دبیر اجرایی و «کیوان کثیریان» از منتقدان سینمای ایران مشاور این دوره جشنواره فیلم یزد هستند.
تندیس‌ها و مدال‌های این جشنواره با توجه به رویکرد حفاظت از یوزپلنگ آسیایی با الهام از آن طراحی شده است.
1968/ 6014/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.