به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی شامگاه پنجشنبه در آئین افتتاح خوابگاه خیری دانشجویان مهریز افزود: از مهمترین کارهای مورد نیاز ، توجه به مراکز آموزش و علمی و ایجاد زمینه برای ادامه تحصیل دانشجویان است.
وی ادامه داد: ساخت خوابگاه های دانشجویی از نیازهای مهمی است که موجب جذب دانشجویان بیشتر به شهرستان است و باید خیران در کنار فعالیت های صنعتی و عمرانی در این بخش مهم نیز مشارکت داشته باشند.
امام جمعه مهریز تصریح کرد: فعالیت های علمی و فرهنگی به بستر لازم نیاز دارد که در مهریز بخاطر جو همدلی و همکاری بین بخش های مختلف وجود دارد و خیران در کنار دولت فعالیت های خوبی را انجام می دهند.
محی الدینی با قدردانی از خیر مهریز ' حاج جعفر شکیب ' بیان کرد: باید سایر افراد بومی و غیر بومی با الگو قرار دادن شکیب در بخش های مورد نیاز برای سرمایه گذاری در شهرستان اقدام کنند که مور حمایت نظام و دولت است.
همچنین فرماندار مهریز گفت: خیر مهریزی ' شکیب ' با ساخت خوابگاه در کنار سایر خدماتی که داشته نقش مهمی در توسعه شهرستان و خدمت به مردم انجام داده است و فعالیت های ایشات قابل ستایش است.
سید محمد رستگاری افزود: شکیب از جمله کسانی است که با ساخت مدرسه ، ورزشگاه، دانشگاه و خوابگاه دانشجویی نقش مهمی در کمک به نظام ، دولت ، جامعه اسلامی و مردم فداکار مهریز داشته‎‎ اند.
وی یادآور شد: بسیاری از نخبگان مهریزی همان افرادی هستند در مرکز آموزشی و دانشگاهی ساخته شده توسط شکیب تحصیل کرده اند و باید سایر علاقمندان بر حسب نیاز برای کمک به مردم وارد اینگونه برنامه های عام المنفعه شوند.
خوابگاه دانشجویان با مساحت 25 هزار مترمربع و با زیربنای 2 هزار و 860 متر مربع در مدت یکسال ساخته شده و شامل 48 اتاق چهار نفری استاندارد به متراژ 24 مترمربع، نمازخانه، اتاق تلویزیون، سالن مطالعه، اتاق مدیریت، اتاق کنترل و نظارت، اتاق نگهبانی و 470 مترمربع فضای بهداشتی است.
برای ساخت این خوابگاه افزون بر 20 میلیارد ریال هزینه شده که توسط خیر مهریزی حاج جعفر شکیب پرداخت شده است.
مهریز سه مرکز آموزش عالی با سه هزار نفر دانشجو دارد که شامل پیام نور ، دانشگاه آزاد اسلامی و پردیس دانشگاه یزد است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.