مصطفی سالاری روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان افزود: در 2 سال گذشته فعالیت‌های شورای یادشده بیشتر در پیشگیری با استفاده از روش‌ های مختلف آموزشی و جامعه‌های هدف متنوع نظیر کارگران، دانش آموزان و خانواده‌های آنان و غیره متمرکز بود.
وی یادآور شد: برای رفع مسائل و مشکلات در حوزه‌های مختلف بویژه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به دنبال برقراری ارتباط متقابل میان تجارب و فعالیت‌های گذشته توسط دستگاه‌های اجرایی و نتایج اقدامات علمی و کارشناسی شده هستیم.
وی با تأکید به اینکه بعد از گذشته 39 سال از انقلاب دیگر فرصت و بودجه لازم به‌ منظور اجرای طرح‌ها بر پایه آزمون و خطا وجود ندارد ، تصریح کرد: باید در این مدت نقاط قوت و ضعف اقدامات و رویکردها شناسایی شود و از این به بعد با توجه به همین نتایج و ظرفیت‌ها و محدودیت‌های موجود با برنامه‌ریزی مناسب به سمت نقطه مطلوب و متعالی حرکت کنیم.
سالاری خواستار توجه بیشتر به آموزش مهارت‌های زندگی در سطوح مختلف جامعه شد و گفت: در سند پیشگیری از اعتیاد که در جلسات شورای شهرستان در سال 95 مورد تصویب قرار گرفت، بر اهمیت این موضوع تأکید شد چراکه اعتقاد داریم این آموزش‌ها بعنوان یک ضرورت در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مفید بوده و می‌تواند تأثیرگذاری خوبی را در افراد جامعه داشته باشد.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان یزد همچنین مشارکت مردم و استفاده از تجارب و نظر سازمان‌های مردم ‌نهاد برای پیشگیری از اعتیاد را مهم و ضروری دانست و ابراز کرد: امروزه تشکل های مردم نهاد( سمن‌ها) بدون هیچ چشم ‌داشتی در راستای خدمت ‌رسانی به مردم در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند یاری‌دهنده دولت‌ها و جزو جدایی‌ناپذیر جامعه محسوب می‌شوند.
فرماندار یزد اضافه کرد: سازمان‌های مردم ‌نهاد می‌توانند با درک بهتر از شرایط موجود و احصاء نظرات و پیشنهاد‌ها مردم، طرح‌های ماندگار و مؤثری را در جامعه اجرا کنند.
سالاری ‌بر ضرورت تدوین برنامه‌های اجرایی در سال 97 تأکید کرد و افزود: انتظار داریم دستگاه‌ های عضو شورا بر مبنای نقشه راه پیشگیری از اعتیاد و استفاده از خردجمعی برنامه‌ای مدون و عملیاتی را براساس شرح وظایف خود برای سال آینده تدوین کنند.
7537 / 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.