در این آیین که امام جمعه ابرکوه ، روحانیان و جمع کثیری از مردم و خانواده های معظم شهدا حضور داشتند،تابوت نمادین آن حضرت از میدان امام حسین(ع) تا مصلی شهدای محراب همراه با مدیحه سرایی و سینه زنی تشییع شد.
عزاداران فاطمی با حضور در مصلی نسبت به ساحت آن حضرت عرض ارادت و عزاداری کردند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابرکوه درحاشیه مراسم یادشده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و با قدردانی از حضور مردم در آیین تشییع نمادین پیکر حضرت فاطمه (س) گفت: ولایت پذیری و دفاع از حریم ولایت از جمله سیره عملی دختر رسول خدا و نشان دهنده رابطه عمیق مرید و مراد، امام و مأموم است.
حجت الاسلام کاظم دشت آبادی با بیان اینکه رمز کسب سعادت دنیا و آخرت هر فردی در پیروی از حضرت زهرا(س) است، تصریح کرد : فاطمه زهرا(س) اسوه حسنه و الگوی نمونه انسان هایی است که برای حق و حقیقت زندگی می کنند.
وی ادامه داد: سیره عملی آن حضرت باید سر لوحه زندگی مردم مسلمان در مسیر زندگانی قرار گیرد ، اگر خدای ناکرده ذره ای از آن فاصله بگیریم،دچار خسران می شویم.
دشت آبادی اضافه کرد: امروزه، جامعه اسلامی نیازمند فرهنگ فاطمی است، زنان و دختران ایران اسلامی باید با شناخت ابعاد کامل زندگی آن حضرت، توطئه های فرهنگی دشمنان اسلام را خنثی کنند.
شهرستان ابرکوه 68هیات مذهبی دارد که آیین های زنجیر زنی، « شده برداری»، « جوش دور« و «آهنگ حماسی »که بیش از یک قرن سابقه در عزاداری محرم ابرکوه دارد در فهرست معنوی آثارملی ایران ثبت شده است .
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.