به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری یزد، مهدی جمالی‌نژاد تصمیم گیری برای توسعه شهر را، با توجه به ظرفیت‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و انسانی، بسیار حساس و حائز اهمیت دانست و افزود: معماری منحصر بفرد و بافت تاریخی یزد از جمله دلایل حساس بودن برنامه‌ریزی برای توسعه است.
وی بازاندیشی، بازخوانی و بازآفرینی را یکی راهکارهای لازم برای تدوین برنامه توسعه شهر یزد دانست و اظهار کرد: در شهر یزد جمعیت عظیم و پویایی در حوزه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فعال هستند.
وی تمایل سرمایه گذاران بومی به سرمایه گذاری را از دیگر ظرفیت‌های شاخص شهر عنوان کرد و یادآور شد: این تعهد ستودنی سرمایه گذاران یزدی شرایط را برای توسعه بیش از پیش استان و شهر در حوزه‌های مختلف ایجاد کرده است.
وی بیان کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حضور سرمایه گذاران به ویژه بومی‌ها از مهمترین رسالت مسئولان در قبال توسعه مدیریت شهری و استفاده از ظرفیت‌های داخلی استان است، اما بستر لازم برای حضور سرمایه گذاران بومی و غیربومی در شهر یزد آماده نیست.
جمالی نژاد با بیان این‌که دولت مردان باید نظر ویژه‌ای به شهر و برنامه‌های توسعه‌ای آن داشته باشند، یادآور شد: توسعه شهر و استان یزد مستلزم همکاری تمام مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در سطح کلان ملی است.
شهردار یزد اظهار کرد: شهرداری در نظر دارد در عوارض سال آینده برای کسانی که قصد سرمایه گذاری به منظور توسعه هتلینگ و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سطح داشته باشد تسهیلات مختلف و مناسب ارائه کند.
حوزه فعالیت شهرداری یزد در محدوده ای به وسعت 99 کیلومتر مربع با همکاری سه منطقه شهرداری، یک ناحیه تاریخی و11 سازمان به شهروندان خدمات دهی ارائه می کند .
60 درصد از جمعیت یک میلیون و 138 هزار نفری یزد در مرکز استان زندگی می کنند.
2088/ 2047/ خبرنگار:کبری دانشی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.