محمود زمانی قمی روز چهارشنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان و آغاز به کار دادگاه درمان مدار در یزد، افزود: موضوع مبارزه با مواد مخدر به نگاه علمی و جامع نیاز دارد که خوشبختانه در طرح دادگاه درمان مدار یزد این نگاه دیده می شود.
وی با بیان اینکه آغاز این طرح یک رخ داد موثر و مثبت اجتماعی است، ادامه داد: اجرای این طرح دیدگاه علمی‌ تری در حوزه مبارزه با مواد مخدر دارد و برای استان بسیار ارزشمند است که مانند سایر طرح ها با اتحاد و صمیمیت و همکاری اجرای آن تضمین شود.
استاندار یزد با تاکید بر اینکه همکاری و معاضدت و رفتار همکاران قضایی در راستای رفع مشکلات مردم و حل مسائل است، اضافه کرد: اجرای طرح دادگاه درمان مدار نیز مانند سایر طرح های حوزه مبارزه با مواد مخدر پیش خواهد رفت و در اجرای دقیق این طرح عزم جدی داریم.
وی با بیان اینکه مجموعه نهادهای دولتی در استان باید همکاری کامل با اجرای این طرح داشته باشند، تصریح کرد: مصوب شد، نیمی از اعتبار را ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر تامین و بقیه را استانداری برای پیشرفت و تحقق اهداف طرح پرداخت کند لذا با خاطر جمع به اقدامات لازم بپردازید.
زمانی قمی اظهار کرد: آمادگی داریم تا اگر نقایص دیگری هم در این زمینه وجود دارد با تعامل و هم افزایی رفع کنیم و دغدغه مسئولان کشوری در این زمینه نیز رفع شود.
صبح امروز با حضور معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه طرح دادگاه درمان مدار اعتیاد بهزیستی در استان یزد شروع به کار کرد.
طرح دادگاه درمان مدار برای درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر اجرا می شود که در اجرای آن ، اصل بر ترک و توانمند سازی همزمان گذاشته می شود.
در راستای طرح یاد شده معتادان برای انتخاب مسیر درمان ارزیابی ، غربالگری و راهنمایی می شوند.
با غربالگری معتادان در این مرکز مسیر آنها برای درمان در یکی از مراکز سرپایی درمان اعتیاد، اقامتی بلندمدت یا کمپ ها، مراکز TC یا اجتماع محور و اقامتی بلند مدت اجباری مشخص می شود.
2088/ 2047/ خبرنگار: کبری دانشی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.