محمدجواد آذری جهرمی دوشنبه شب در نشست شرکت ها، استارتاپ ها و فعالان حوزه آی سی تی استان یزد افزود: فضای مجازی تهدید نیست بلکه یک فرصت در مسیر توسعه است و اگر در این حوزه منفعلانه عمل کنیم، فاصله ما با دنیا و ظرفیت هایی که برای توسعه و اشتغال در این فضا وجود دارد، زیاد می کند.
وی ادامه داد: مقابله با تکنولوژی های روز نتیجه ای جز ایجاد فاصله با دنیا ندارد و امروز باید برای افزایش سهم کشور از این بازار تلاش کنیم که جوانان در این زمینه مسوولیت بیشتری دارند و البته به خوبی در حال انجام وظایف خود هستند.
آذری جهرمی با بیان گفتمان بهره گیری از ظرفیت های فضای مجازی در مجلس، دولت و شورای عالی فضای مجازی ایجاد شده، اظهار کرد: فعالان در عرصه آی سی تی باید به این فرایند گفتمان سازی ادامه دهند که لازمه آن افزایش دانش است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بستری سازی ایجاد اشتغال را ازظرفیت های توسعه فضای مجازی دانست و یادآور شد: این ظرفیت می تواند چندین برابر شود زیرا دنیا در حال حرکت سریع به سمت اقتصاد دیجیتال است، اما ایران در برخی زمینه ها در این حوزه از نظر زیرساخت ها با کمبودهایی مواجه است.
آذری جهرمی گفت: شرایط آرمانی در سطح کشور در حوزه آی سی تی فراهم نیست، اما با حرکتی که دولت از سال 1393 در زمینه توسعه زیرساخت های ارتباطی آغاز کرده، بستر توسعه در این حوزه را بهبود داده است.
وی با بیان اینکه استان یزد به لحاظ صنعتی و معدنی از قطب های مهم اقتصادی کشور است، گفت: اگر آمار سرمایه گذاری های اخیر در این استان پایش شود با وجود بزرگ شدن اقتصاد صنعتی، معدنی و کشاورزی و با توجه به رشد فناوری اطلاعات، آمار اشتغال در این عرصه نسبت به سرمایه گذاری ها کاهش پیدا کرده است.
دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، افتتاح طرح های مختلف ارتباطی روستایی و شرکت در نشست شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد از برنامه های سفر 2 روزه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان یزد است.
7536/ 6014/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: کاظم شاملو
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.