محمود زمانی قمی روز یکشنبه در آیین افتتاح مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان که همزمان با 9 استان دیگر به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهوری افتتاح شد، با تبریک دهه فجر افزود: باید مسیر‌های بقای نظام اسلامی بیشتر شناسایی شود و به درستی در آن راستا گام برداریم که دفاع مقدس اساس آن است .
وی با گرامیداشت خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: انقلاب اسلامی با ایثار و فداکاری شهیدان سرفراز انقلاب به پیرورزی رسید و تمام توطئه ها را با قدرت و عزت در سایه وحدت و ایمان به خدا پشت سر گذاشت .
استاندار یزد تصریح کرد: رزمندگان جان برکف اسلام در هشت سال دفاع مقدس و هم اکنون در دفاع از حریم اسلام و نظام لحظه ای دست از حراست از اهداف و آرمان های نظام بر نداشتند و با صلابت وظایف خود را انجام داده و می دهند.
زمانی قمی به ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس در یزد اشاره کرد و یادآور شد: یکی از مهم ترین راه های ارج نهادن به پایمردی‌ها و حفاظت از دوران دفاع مقدس ، پیگیری ساخت و افتتاح مرکز فرهنگی است که به عنوان گنجینه تمام نشدنی انجام شده است.
در چهارمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، با حضور حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری، 10 مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همزمان در 10 استان از جمله یزد به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.
مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان یزد در زمینی به مساحت 20 هزار مترمربع در کنار پارک آزادگان صفائیه احداث شد و شامل سه بخش محوطه،2 طبقه گالری نمایشگاهی و مفهومی و ساختمان اداری است.
زیربنای باغ موزه دفاع دفاع مقدس استان با 16 هزار مترمربع زیربنا احداث شد که زیربنای ساختمان اصلی آن سه هزار و 800 مترمربع است.
همچنین در گالری این مرکز، اسناد و مدارک و آثار حجمی از دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد.
ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس یزد از سال1386 شروع شد که تاکنون 110 میلیارد ریال هزینه شده است.
استان یزد سه هزار و 850 شهید تقدیم انقلاب کرد، 300 هزار بسیجی و افزون بر 30 هزار رزمنده دارد که در دوران دفاع مقدس در جبهه های غرب و جنوب کشور حضور داشته اند.
این استان بر اساس سرشماری آبان ماه سال 1395؛ یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد.
7536/ 2047 خبرنگار: کاظم سبحان زاده**انتشار:عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.