به گزارش ایرنا نیروگاه سیکل ترکیبی تابان، توان ظرفیت تولید 484 مگاوات برق را دارد و برای راه اندازی آن 130 میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.
واحدهای گازی این نیروگاه در اسفند 1394 هم‌زمان با سفر ریاست جمهوری به استان یزد و با حضور وزیر نیرو با هدف تامین بخشی از نیاز برق کشور و تامین برق مورد نیاز صنایع انرژی بر موجود در منطقه، مانند صنایع فولاد طی مدت سه سال اجرا و به بهره‌برداری رسیده بود.
معاون اول رییس جمهوری به اتفاق رییس سازمان میراث فرهنگی و چهار وزیر کابینه دولت، صبح روز شنبه برای افتتاح چند طرح به مناسبت دهه فجر، وارد فرودگاه شهید صدوقی یزد شدند.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، رضا اردکانیان وزیر نیرو، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، سید علی رضای آوایی وزیر دادگستری، علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سومین روز از ایام دهه فجر وارد یزد شدند.
افتتاح چند طرح صنعتی و تولیدی و از جمله طرح تولید فولاد یک میلیون تنی و واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی چادرملو و طرح توسعه صنایع لاستیک تولید کننده تایرهای رادیال سیمی سواری، تایرهای رادیال سیمی مینی بوس و وانت از جمله طرحهایی است که امروز افتتاح شد یا تا پایان امروز افتتاح می شود.
واحد تولیدی یاس کیسه تولید کننده انواع گونی و نخ نیز در میبد ،
و بازدید از معدن سرب و روی مهدی آباد مهریز و شرکت در شورای اداری استان یزد از دیگر برنامه های سفر اسحاق جهانگیری و هیات همراه به یزد است.
1968/ 7544/ 6197 خبرنگار: محمود رضا رحمانی** انتشار: محمدحسین فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.