به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان ، هادی مقیمی چهارشنبه شب در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور باید فعالانه‌تر در تأمین منابع برای کتابخانه‌های کشور اقدام کند و این موضوع مهم از مرحله شعار و طرح مسئله فراتر رود.
وی اضافه کرد: در صورتی که کوتاهی‌های گذشته در این حوزه جبران نشود و منابع مطالعه خوب و مناسب در اختیار علاقه‌مندان قرار نگیرد، انتظار افزایش سرانه مطالعه در کشور نابجاست.
مقیمی گفت: نسل امروز تشنه آگاهی و آموختن است و در این باره هیچ تفاوتی نباید بین مرکز کشور و سایر استان‌ها وجود داشته باشد.
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان وظایف قانونی دستگاه‌ها در خصوص کتابخانه‌ها را یادآور شد و آن‌گاه با انتقاد از برخی تنگ‌نظری‌ها در این حوزه افزود: پرداخت حق نیم‌درصد از درآمد به حساب کتابخانه‌های عمومی وظیفه و تکلیف قانونی شهرداری‌هاست و عدم انجام آن هیچ وجاهت قانونی ندارد.
در ادامه این نشست که در کتابخانه مسجدالرسول دیلم برگزار شد، مشکلات این کتابخانه بررسی و برنامه‌های اداره کتابخانه ‌های عمومی در ایام دهه فجر تشریح شد.
کتابخانه مسجدالرسول اردکان دارای 780 عضو است .
تعداد اعضای کتابخانه های عمومی شهرستان حدود پنج هزار نفر است، هم اکنون در مخزن 13 باب کتابخانه عمومی اردکان 140 هزار نسخه کتاب موجود است.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544 / 6197 خبرنگار: مژگان دشتی**انتشار: محمدحسین فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.