مجتبی آغاز روز چهارشنبه در حاشیه نشست برنامه ریزی جشنواره عشایری روستایی در گفتگو با خیرنگار ایرنا با اشاره به اینکه نقش روستاییان و عشایر در پیروزی شکوهمند انقلاب بسیار مهم و ستودنی بوده است گفت: باید نقش و جایگاه ها روستاییان را معرفی کرده و تلاش های آنها را به مردم نشان دهیم.
وی یادآور شد: در همین راستا در ایام مبارک دهه فجر مانور ماشین آلات کشاورزی با هدف شناساندن و ارائه خدمات این ماشین آلات در بخش مرکزی برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: بازدید از طرح های اقتصاد مقاومتی که در روستاها و شهر هرات انجام شده است از دیگر کارهایی است که در دهه مبارک فجر انجام خواهد شد.
وی همچنین روش های آبیاری نوین را گامی مهم در توسعه بخش کشاورزی و توسعه کشت های کم آبخواه دانست و تاکید کرد: در این ایام همچنین بیش از 100 نفر از کشاورزان را جهت بازدید از طرح های آبیاری نوین به استان کرمان اعزام خواهیم کرد.
این مسئول با بیان اینکه شهرستان خاتم در کشت های زراعی رتبه اول را در استان داراست گفت: سعی داریم تا در جشنواره روستایی عشایری ارقام بذرهای مصرفی کشاورزان و همچنین مزایای هر کدام از آنها را بیان کنیم.
خاتم در بخش محصول باغبانی با 16 هزار و 700 هکتار سطح زیرکشت و 50 هزار تن محصول و 21 درصد تولید استان یزد، در جایگاه نخست است و در محصول گلخانه ای با 32هکتار سطح زیرکشت در جایگاه پنجم قرار دارد.
هرات مرکز شهرستان 40 هزار نفری خاتم در فاصله 240 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.
7534/ 6197 خبرنگار: شهلا حیدری** انتشار: محمدحسین فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.