دکتر محمد عسکر فراشاه روز چهارشنبه به ایرنا گفت: مصرف زیاد سالاد برای کاهش اشتها و کاهش وزن، نه تنها به این هدف منجر نمی شود بلکه باعث ضعف هضم و بروز مشکلات گوارشی نظیر نفخ و ترش کردن می شود.
به گفته وی امروزه سالادها که از فرهنگ غرب وارد ایران شده یکی از مشکلات سفره ایرانی امروز محسوب میشود و مصرف مداوم و زیاد آنها با غذا، مشکلات متعدد گوارشی و عصبی را به دنبال دارد.
وی اضافه کرد: مصرف زیاد سالاد، با پرکردن حجمی از معده تاحدی اشتهای فرد را کاهش می دهد ولی چون اکثر ترکیبات سالادها ترکیبات سردی نظیر گوجه فرنگی ،خیار سبز و کاهو هستند پس از مدتی کوتاهی باعث ضعف هضم و ضعف بدن می شود و با ایجاد اشتهای کاذب، دوباره در فرد رغبت بیشتری ایجاد کرده و باعث چاقی می شود و علاوه بر آن اضافه نمودن مقادیر زیادی سس به این سالادها ضرر مصرف همزمان آنها با غذاها را 2 چندان میکند.
این متخصص طب ایرانی، یکی دیگر از باورهای غلط طبی و
از اشتباهات بزرگ افراد برای رژیم های لاغری را نخوردن شام دانست که نه تنها فرد، لاغر نمی شود بلکه سبب ضعف بدنی وی می گردد.
عسکرفراشاه تصریح کرد: بر اساس دیدگاه طب ایرانی از مهمترین وعده های غذایی روزانه، وعده شام است که در ابتدای شب باید میل شود و حذف آن می تواند به بدن آسیب های جدی وارد کند.
وی یادآور شد: براساس دیدگاه طب ایرانی اگر هنگام شب در معده، چیزی نباشد حرارت بدن به جای آنکه به آن بپردازد به رطوبت اصلی بدن متوجه میشود و آن را خشک میکند و فرد دچار ضعف شده و اختلال در خواب هم به دنبال دارد.
وی عوارض نخوردن شام از دیدگاه طب ایرانی را ضعف و کم شدن بینایی، از دست رفتن رطوبت اصلی بدن و پیری زودرس و از دست رفتن قوتی میشودکه با چیز دیگری قابل برگشت نیست.
عسکر فراشاه، منظور از شام از دیدگاه طب ایرانی را غذایی سنگین و پرچرب ندانست و گفت: منظور از شام، غذایی سبک و کم چرب است.
به گفته وی غذای شب، نیروی پیر و جوان است و می تواند سودمندتر از غذای روز باشد، زیرا در شب، انرژی کاملا صرف اعمال داخل بدن شده و هضم، قوی تر میگردد و مواد بیشتری جذب بدن میشود.
6197 تهیه و انتشار: محمدحسین فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.