جمعی از مردم، مسئولان بهزیستی و تعدادی از معلولان بافق از حرفه آموزان معلول ذهنی مرکز توانای شهرستان که در مسابقات المپیک ایران، رتبه های چهارم و پنجم کسب کرده بودند، با اهدا گل استقبال کردند.
مسئول فنی مرکز توانای وابسته به جامعه معلولان بافق به خبرنگار ایرنا گفت : در بیست و سومین بازی های المپیک ویژه ایران، سه نفر از حرفه آموزان پسر بالای 15 سال این مرکز توانستند رتبه چهارم و پنجم را کسب کنند.
مریم محبی زاده، افزود: این مسابقات روزهای پنجم و ششم بهمن ماه جاری با حضور 300 نفر از معلولان ذهنی کشور در سه رشته دو و میدانی، تنیس روی میز و دوچرخه سواری در شهر دزفول استان خوزستان برگزار شد.
وی اظهار کرد: حسین بابایی در رشته دوچرخه سواری ،حسن کاظمی در رشته دو میدانی و عباس درندی در رشته دوچرخه سواری در این رقابت ها شرکت کردند.
به گفته وی، حسین بابایی از مددجویان طرح سی. بی. آر روستای مبارکه است که هدف از اجرای این طرح شناسایی معلولان و سالمندان روستاها و شناسایی توانایی آنها و رسیدگی به زندگی این افراد است.
هم اکنون 822 مددجو معلول تحت پوشش بهزیستی شهرستان بافق قرار دارند که 235نفر آنها معلول ذهنی هستند .
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری شرق یزد قرار دارد.

**
رئیس اداره بهزیستی میبد، مهمترین عامل طلاق را اهمیت ندادن به نطر جوانان، ازدواج اجباری و نبود آموزش پیش از جاری کردن خطبه های عقد عنوان کرد.
سید محسن فلاح، در جلسه آموزشی تحکیم بنیان خانواده برای بانوان روستای نیوک بخش ندوشن، با اشاره به افزایش آمار طلاق در شهرستان، افزود : دیگر عوامل طلاق برخورد احساسی با ازدواج و نبود آموزش پیش از مراسم خواستگاری و برپایی عقد است .
وی یکی از مهترین عوامل طلاق در کمتر از چند ماه و علت طلاق های عاطفی را نبود آموزش مهارت های زندگی برای جوانان دانست و ابراز امیدواری کرد که با شرکت موثر افراد در دوره آموزش مهارت زندگی، این آسیب اجتماعی کاهش یابد.
فلاح با اشاره به اینکه بهزیستی تنها نهاد متولی سلامت اجتماعی است ، بیان کرد : با توجه به اینکه خانواده ابتدایی ترین و مهم ترین نهاد تشکیل دهنده جامعه است ، شرکت زوجین در دوره های آموزشی مهارت زندگی قبل و بعد از ازدواج ، برگزاری دوره آموزشی اختلالات ژنتیک و غیره لازم است.
رئیس بهزیستی میبد افزود: آموزش مهارت های زندگی برای مقاطع سنی مهد کودک ها، دوره پیش دبستانی، دوره جوانی، دانشجویی و نیز سالمندی در حال برگزاری است و در هر گروه سنی آموزش مهارت های زندگی خاصی تحت سرفصل های آموزشی ارائه می شود .
وی از جمله این سرفصل ها را آموزش مهارت خودآگاهی، کنترل خشم و اضطراب، مهارت حل مساله ، تصمیم گیری خلاق و مهارت همدلی که در زندگی هر فردی مورد نیاز است و باعث کاهش آمار طلاق و تعامل بهتر افراد با یکدیگر می شود ، برشمرد .
مرکز شهرستان 100هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

**
الناز زارعی یکی از بانوان میبدی است که هشت سال در کنار خواهرش وحیده مشغول کار خیاطی است، 2ماه قبل کارگاهی را راه اندازی کرد و آن را به محلی برای عرضه و فروش محصولات بانوان کارآفرین و هنرمندان شهرستان های میبد و اردکان که محلی برای عرضه محصولات خود ندارند، تبدیل کرد.
در این کارگاه محصولاتی چون کاربافی ، چاپ طرح روی لباس ، زیورآلات ، گیاهان دارویی ، پوشاک ، شیرینی ، بافتنی و مواد غذایی ارائه شده است .
بانوان کارآفرین با شرکت در نمایشگاه های مختلف که به حمایت از کارآفرینان برگزار می شود ، محصولات تولیدی خود را عرضه می کنند.
7543/ 6197 / 2047 / خبرنگاران: اصغر عسکری و محمدحسین فلاح ** انتشار : عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.