محمدرضا شیرغلامی روز شنبه به ایرنا گفت: موج ناپایداری که در مناطق غربی و شمالی کشور در حال فعالیت است از امروز بعد از ظهر، استان یزد را هم تحت تاثیر قرار می دهد که پیامد آن برای امشب، بارش های پراکنده باران بویژه در ارتفاعات خواهد بود.
به گفته وی از صبح فردا/یکشنبه/ با نزدیک تر شدن این موج، شرایط برای بارندگی مهیاتر می شود بطوریکه از بعد از ظهر فردا تا ظهر دوشنبه در اغلب نقاط استان بارش باران و برف را شاهد خواهیم بود که بارش ها در ارتفاعات عمدتا به صورت برف است.
شیرغلامی با بیان اینکه شدت بارش ها برای نیمه شمالی استان و ارتفاعات شیرکوه خواهد بود یادآور شد: برای اواخر امروز و فردا وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک پیش بینی می شود که اغلب مناطق استان را در بر می گیرد و در مناطق جنوبی شدیدتر خواهد بود.
وی اضافه کرد: همچنین از فردا/یکشنبه/ با نفوذ توده هوای سرد و پرفشار، کاهش قابل ملاحظه 9 تا 12 درجه ای دما پیش بینی می شود و دمای برخی نقاط استان به منفی 15 می رسد.
کارشناس اداره کل هواشناسی یزد تصریح کرد: این سرما تا اوایل روز پنجشنبه ادامه دارد بطوری که صبح روزهای سه شنبه تا پنجشنبه در اغلب نقاط استان، دما به زیر صفر رسیده و شاهد سرما و یخبندان هستیم.
وی گفت: طی همین مدت کمینه دمای هوای شهر یزد هم به چهار تا پنج درجه زیر صفر می رسد.
شیرغلامی افزود: از روز سه شنبه هفته جاری هم موج دیگری وارد استان می شود که پیامد آن افزایش ابر، باد نسبتا شدید و بارش ها پراکنده برف پیش بینی می شود.
وی دمای شهر یزد در 24 ساعت گذشته را بین 6 تا 21 درجه در نوسان اعلام کرد و گفت: دمای شهر یزد در گرمترین ساعات امروز /شنبه/ به 20 ، فردا به 10 و دوشنبه به هشت می رسد و در سردترین ساعات سه شب آینده هم به ترتیب به سه، منفی 2 و منفی چهار خواهد رسید.
به گفته وی هفته جاری، سردترین هفته استان یزد از مهر ماه تاکنون خواهد بود.
بارش سالانه باران در استان یزد بیش از 65 میلیمتر اعلام شده است.
6197 تهیه و انتشار: محمدحسین فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.