به گزارش ایرنا حسین فلاح پنجشنبه شب در دیدار با 'بابکر باء' سفیر سنگال با اشاره به اینکه میبد یک شهر تاریخی ، فرهنگی و صنعتی است افزود : آفریقا نیز در طول تاریخ سمبل مبارزه با استبداد ، مردانگی ، شجاعت و دلاوری بوده و با استقلالی که داشته اند مایه افتخار برای همه آزاد اندیشان دنیا بوده اند .
وی بیان داشت: ایران در طول تاریخ اهل گفتگو وتعامل بوده و زمانی که احساس می نموده دشمنی در مقابل او است مردانه و با شجاعت مانند مردم آفریقا در مقابل استعمار ایستاده است .
فرماندار میبد بابیان اینکه میبد یک شهر کویری است ، گفت : پیش زمینه هایی از گذشته در تاریخ این شهر در زمینه سفال ، سرامیک و کاشی وجود داشته است که به عنوان یک باور و یک صنعت در فرهنگ مردم رشد نموده و ما در دنیا حرفهای بسیاری پیرامون این صنعت داریم .
فلاح در ادامه اظهار نمود : صنعت کاشی چند مزیت برتر در میبد دارد که از آن جمله مواد قابل دسترس در همین منطقه ، سوخت ارزان و مناسب و نیروی کار خوب ، خلاق و فنی می باشد و در این راستا به نوعی این صنعت در شهر میبد بومی شده است ، به طوری که قطعات و لوازمی که برای صنعت کاشی لازم است در این شهر ساخته می شود.
وی عنوان داشت : کاشی و سرامیک میبد در عین داشتن کیفیت بسیار خوب ، مناسب و ارزان در سطح دنیا به کشورهایی مانند پاکستان ، افغانستان ، عراق ، کشورهای آسیای میانه ،عمان و دبی صادر می شود و به تازگی بابی برای صدور این تولیدات به آفریقا نیز باز شده است که فرصت بسیار مناسبی است که دو کشور به نحو مطلوب استفاده نمایند.
فرماندار میبد با اشاره به اینکه ایران از کشورهایی است که در زمینه آب با بحران مواجه است ، خاطر نشان نمود : خوشبختانه مهندسین ما تلاشهای بسیار خوبی هم در بخش دامداری و هم در بخش کشاورزی به سمت پرورش گیاهان کم آب خواه با بهره وری بالا و همچنین اصلاح نژاد در دامداری داشته اند.
فلاح تصریح نمود : ایران و استان یزد این آمادگی را دارند که در بخش صنعت و کشاورزی و فرهنگ، همکاریهای خوبی با کشور سنگال داشته باشد.
بابکر باء سفیر سنگال نیز بیان داشت : سنگال و ایران یک رابطه دیرینه ای با هم دارند و مردم سنگال قبل از انقلاب ایران ، این کشور را به خاطر تاریخ ، تمدن و فرهنگ دیرینه ای که داشته است ، دوست داشتند و بعد از انفلاب نیز ارزشهای دینی ومقاومتی در کنار حمایت از مسلمان جهان و ایستادگی و مقاومتی را که در مردم این کشور ملاحظه نمود ، باعث شد نگاه مثبتی به سمت ایران داشته باشد .
وی با اشاره به اینکه رابطه ایران و سنگال بیشتر درجهت رابطه علمی و فرهنگی می باشد افزود : در دیدار روسای مجالس ایران و سنگال نیز بر تقویت رابطه در زمینه های فرهنگی ، علمی و صنعتی تاکید شد.
سفیر سنگال با ابراز خشنودی از برگزاری جلسه مشترکی که در دانشگاه آزاد داشتند ، بیان کرد : تفاهم نامه بین دانشگاهها و تبادل علمی و فرهنگی ، صنعتی و کشاورزی به نفع هردو کشور خواهد بود.
وی در ارتباط با بازدیدی که از کارخانجات کاشی داشت عنوان نمود : سنگال مشتریان و فعالینی در این زمینه معرفی خواهد که امید است کارهای خوب و مفیدی انجام شود.
بابکر باء افزود: از طرف سنگال سه شهر پیشنهاد شد که به صورت خواهر خوانده معرفی شوند که بعد از این سفر، یزد و میبد نیز معرفی خواهند شد و پروتکلی برای اینکه کارها سزیعتر در جریان بیفتد ، امضا خواهد شد .
وی با اشاره به پیگیری شهر اصفهان برای خواهر خواندگی برای یکی از شهر های سنگال، گفت: یزد نیز دومین شهری هست که این پیشنهاد را داده است و ما آمادگی شما را به مسئولین خود ارائه می کنیم.
میبد در 50 کیلومتری شهر یزد قرار دارد.
6197 محمدحسین فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.