به گزارش ایرنا، محمود زمانی قمی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان یزد با بیان برخی ظرفیت های استان گفت: یزد از فرهنگ ، تاریخ و تمدن پرآوازه ای برخودار است و توانسته باسرعت میان فرهنگ ، شریعت و عرف رفاقت برقرار کند.
وی با بیان اینکه می توانیم افتخارات یزد را در آسمان میراث فرهنگی به تماشا بنشینیم ، افزود: توجه به ویژگی های زیاد استان در حوزه توریسم و گردشگری این همه مشکلات، زیبنده این بخش ها نیست در حالی که در این قسمت می توانیم شغلهای زیادی برای دانش آموختگان دانشگاهی ایجاد کنیم.
استاندار یزد اضافه کرد: ارزش‌ های معماری و اسلامی یزد به حدی پیش رفت داشته که کارشناسان بین ‌المللی در برابر آن سر تعظیم فرو آورده اند و این ویژگی ها موجب شد تا شهر را به ثبت جهانی برساندند.
زمانی قمی ادامه داد: در واقع این ویژگی ها از نیکان ما بجای مانده و ظرفیتی برای ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری به شمار می رود.
وی با بیان اینکه یزد دومین استان معدنی و شاید چهارمین استان صنعتی در کشور است تصریح کرد: از اولویت ها و سیاستهای دولت در این استان صیانت از واحدها و بنگاههای اقتصادی فعال ، رسیدگی به مشکلات واحدهای دارای مشکل و تلاش برای جذب و جلب سرمایه گذاری جدید داخلی و خارجی است .
استاندار یزد تأکید کرد: باید بپذیریم که شرایط امروز کشور ویژه است و دستگاههای نظارتی هم با توجه این شرایط به دستگاههای اجرای برای رونق تولید و رشد اشتغال کمک کنند.
زمانی قمی گفت: اصلی ترین مشکل در استان و کشور بیکاری است و همه کشور و ارکان و قوا روی این مسئله به عنوان اصلی ‌ترین مشکل اتفاق نظر دارند و تنها با سرمایه‌گذاری و رونق تولید کاهش نمی یابد.
وی با تأکید بر لزوم تغییر مسیر به سمت رونق تولید و توجه به فرامین مقام معظم رهبری برای حل معضل بیکاری افزود: ایجاد اشتغال با حرف زدن و سخنرانی های طولانی حل نمی شود و برای تحقق اقتصاد مقاومتی با استفاده از مسیرهای جدید اقدام کنیم.
رئیس شورای اداری استان یزد با بیان در پیش بودن 40سالگی پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت: در عمر 39 ساله انقلاب اسلامی با وجود خدمات بسیار ارزنده‌، اشتباهاتی هم بوده که باید در راستای رفع این اشکالات قدم برداریم .
زمانی قمی اضافه کرد: امروز انقلاب اسلامی به بلوغ و 40سالگی رسیده و باید رفتارهایش بر اساس همین سن باشد و از اینجا به بعد با نسل سوم ارتباط بیشتری لازم است.
وی پیام شفاف ، انتقال پیام از طریق انسان خودساخته ، صداقت پیام رسان و شفافیت پیام را مهمترین عوامل در تأثیرگذاری ارتباط با نسل سوم عنوان کرد و گفت: امروز باید خاطرات انقلاب را بجای نقل روایی در عمل منتقل کنیم.
استاندار یزد بر لزوم انتقادپذیری و توجه به محرومان تأکید کرد و افزود: اگر من هم در انجام وظایف کج شدم شلاق انتقادات باید من را راست کند.
جلسه شورای اداری استان یزد با حضور عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور و نمایندگان استان در مجلس شورای استان برگزار شد.
1968/ 6197 خبرنگار : محمودرضا رحمانی* *انتشار: محمدحسین فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.