شاگردان بروت ماچک اسلوونیایی در تیم ملی هندبال ایران که با 2پیروزی در مرحله نخست مقابل تیم های ازبکستان و ژاپن گام به مرحله دوم گذاشتند در حالی مقابل عربستان سعودی متحمل شکست 26 بر 23 شدند که از ابتدا و در اکثر دقایق بازی در جبران یک یا 2 گل عقب مانده عجله داشتند و فرصتهای متعدد گلزنی تک به تک با دروازه بان حریف را هم از دست می دادند.
به نظر می رسید کادر فنی تیم ملی هندبال ایران هم در این دیدار مانند بازیکنان احساسی شده و توانایی آنالیز دقیق بازی، نحوه عملکرد ملی پوشان، اتخاذ راهکار مناسب و استفاده از توان بازیکنان نیمکت نشین برای کمک به تیم ملی را از دست داده است.
بدون شک تیم ملی هندبال کشورمان که اکثر بازیکنان اصلی آن در عضویت تیم های باشگاهی اروپا هستند و از آن به عنوان نسل طلایی هندبال ایران یاد می شود، در صورت انجام بازی منطقی و به دور از احساس توانایی غلبه بر عربستان با اختلاف چند گل را داشت که محقق نشد و به عبارتی دوشنبه روز هندبال ایران نبود.
شکست مقابل عربستان سعودی پایان کار هندبال ایران در مسابقه های قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان در کره جنوبی نیست و ملی پوشان کشورمان با پیروزی در دیدار فردا (سه شنبه) مقابل میزبان قدرتمند رقابت ها می توانند برای دومین بار جهانی شوند.
تیم ملی هندبال ایران پیشتر با کسب عنوان سومی شانزدهمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا در بحرین، برای نخستین بار به مسابقه های قهرمانی سال 2015 جهان در قطر صعود کرده است.
هندبالیست های کره جنوبی علاوه بر بهره گیری از امتیاز میزبانی، همواره نمایشی سرعتی و با برنامه در دستور کار دارند و کادر فنی تیم ملی ایران با توجه به بازیکنانی که در اختیار دارد می تواند بهترین راهکار برای غلبه بر این تیم را اتخاذ کند.
ملی پوشان کشورمان در فاصله کمتر از 24 ساعت مانده به رویارویی با تیم کره جنوبی باید با فراموش کردن شکست مقابل عربستان سعودی، عزم خود را برای غلبه بر تیم قدرتمند کره جنوبی جزم کنند و بدانند که هزاران هندبالی و میلیونها ورزش دوست در ایران چشم انتظار موفقیت آنها هستند.
با توجه به گسترش رسانه ها و شبکه های اجتماعی، اکنون بیش از هر زمان دیگری باید از ملی پوشان هندبال ایران برای مصاف سرنوشت ساز با کره جنوبی حمایت شود و اهالی هندبال نیز به این مهم به خوبی واقف هستند.
رقابت های هندبال قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان از 28 دی ماه با حضور 14 تیم از کشورهای ژاپن، ایران، ازبکستان، بحرین، عمان، استرالیا، کره، امارات، هند، بنگلادش، قطر، عربستان، چین و نیوزلند به میزبانی کره‌ جنوبی آغاز شده است و تا هشتم بهمن ماه ادامه دارد.
تیم هندبال ایران در مرحله نخست مقدماتی این مسابقات پس از شکست تیم‌ های ازبکستان و ژاپن به عنوان صدرنشین گروه اول راهی مرحله دوم شد تا در این مرحله با تیم های عربستان، عمان و کره جنوبی همگروه شود.
هندبالیست های ایران در دومین دیدار مرحله گروهی ساعت 13 و 30 دقیقه فردا (سه شنبه) به وقت تهران به مصاف کره جنوبی می روند و روز چهارشنبه چهارم بهمن ماه مقابل عمان قرار خواهند گرفت.
در دیگر گروه این رقابت ها تیم های قطر، بحرین، ژاپن و امارات حضور دارند.
چهار تیم برتر این رقابت ها به مسابقه های قهرمانی سال 2019 جهان در آلمان صعود می کنند.
مجتبی حیدرپور، امین کاظمی، افشین صادقی، امین یوسفی نژاد، مهرداد صمصامی، جلال کیانی، میلاد مسائلی، محمد قاسمی، مهدی بیجاری، سلامان بربط، علی رحیمی، الله کرم استکی، سجاد استکی، سید علیرضا موسوی، محسن باباصفری، شاهو نصرتی، سعید حیدری راد و پویا نوروزی نژاد 18 بازیکن تیم ملی هندبال کشورمان هستند که در این دوره از رقابت های قهرمانی آسیا حضور دارند.
سجاد ندری به دلیل مصدومیت و احسان ابویی با نظر کادر فنی از فهرست تیم ملی هندبال ایران برای حضور در این رقابت ها کنار گذاشته شدند.
7532/ 6197 یادداشت: سعید صادقی مقدم**انتشار: محمدحسین فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.