حجه الاسلام محمد اعرافی صبح امروز در نشست ستاد دهه فجر شهرستان افزود: ملت ایران از زمان ورود امام به میهن تا شکست کامل طاغوت به دست مردم ، روزهای پر شکوه و پر حماسه ای را پشت سر گذاشت و عزت ایران و ایرانی ، اسلام ، شیعه و عزت همه مسلمانان در این دهه به دست مردم ایران پایه گذاری شد .
امام جمعه موقت میبد خاطر نشان کرد : این انقلاب اولین انقلابی است که با مردم شروع شد و با مردم ادامه یافت و اهداف و راه خود را تغییر نداد.
وی اظهار کرد : انقلاب اسلامی ایران، رهبری مصمم ، انقلابی و با تدبیری چون امام راحل داشت و این ویژگی بود که این انقلاب از انقلابهای دیگر جدا کرد.
اعرافی از دیگر ویژگیهای انقلاب اسلامی ایران به هدف والا و الهی آن یعنی تقرب به خدا و پایه گذاری حکومتی بر اساس اصول مسلم اسلام و شیعه ، رجوع به رای مردم ، مردم سالاری دینی ، توجه مردم به خط قرمز انقلاب اسلامی ، یعنی حمایت از ولایت ، رهبری و امنیت ، حضور مردم در صحنه ، برائت مردم از دشمن ، صلابت و شدت در مقابل دشمنان و مهربانی در میان خودی ها ، حمایت از مستضعفین ، عبادت در سیاست یعنی حضور پرشور در راهپیمایی ها اشاره نمود.
امام جمعه موقت میبد راز ماندگار انقلاب اسلامی در هدف الهی و والای آن یعنی احیای دین اسلام با رهبری آگاه و مدبری که یک تنه در مقابل دشمان ایستاد دانست.
***
رییس اداره منابع آب ابرکوه گفت: بخاطر شرایط بحرانی آب، برق 658 حلقه چاه کشاورزی از روز یکشنبه اول بهمن ماه به مدت 22روز قطع و هرگونه استفاده از آب کشاورزی تعطیل شد.
محمد حسین باقری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح براساس مصوب شورای حفاظت از منابع آب با توجه به شرایط بحرانی منابع آبی این شهرستان اجرا می شود.
وی بابیان اینکه طرح خاموشی چاه های کشاورزی ابرکوه امسال 45 روزه است اظهارکرد: مرحله نخست آن 23 روزه بود که از 22 آذرماه تا 16دی ماه انجام شد و پس از 15 روز بهره برداری و فعالیت چاه ها ، مرحله دوم خاموشی چاه های کشاورزی از ساعت هفت صبح یکشنبه اول بهمن تا ساعت هفت صبح شنبه 21 بهمن با همکاری کشاورزان ادامه خواهد داشت.
این مسئول بابیان اینکه بهترین موقع برای تقویت سفره های آب زیر زمینی طرح خاموشی چاه های کشاورزی آذر و دی ماه است تصریح کرد: درختان میوه و همچنین مزارع گندم در زمان یادشده نیازی به آب ندارند.
باقری افزود: پارسال برای نخستین بار در اجرای طرح خاموشی یک‌ ماهه چاه ‌های کشاورزی شهرستان ابرکوه ، 15 میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه جویی شد و سطح آب سفره های زیر زمینی در برخی مناطق تا 45 سانتیمتر افزایش یافت.
رییس اداره منابع آب ابرکوه ادامه داد: شرایط سخت بحرانی در این شهرستان زمینه فرو چاله ها را در این شهرستان، بوجود آورد.
وی اضافه کرد: برای رفع بحران کاهش افت سطح آب های زیر زمینی و جبران کسری در آبخوان دشت ابرکوه نیاز به مدیریت برداشت از منابع آبی و تغییر شیوه کشت سنتی به اجرای طرح های نوین آبیاری است.
به گفته باقری افت سطح آب تجمعی سفره‌های زیر زمینی شهرستان ابرکوه در 30 سال گذشته به 21 متر رسید که بسیار نگران کننده و حاکی از بحران شدید حاکم بر منابع آبی منطقه است.
دبیر شورای حفاظت منابع آب ابرکوه خاطرنشان کرد: تغییر الگوی کاشت محصولات کشاورزی از جمله برنامه های اولویت دار باید برای مقابله با بحران کم آبی باشد که خوشبختانه مورد تاکید برنامه ششم توسعه و در دستور کار شورای عالی آب کشور است.
سالانه از 15هزار هکتار اراضی زیرکشت ابرکوه بیش از 190هزار تن محصول زراعی و باغی تولید می شود و این شهرستان در تولید برخی محصولات کشاوری در جایگاه نخست و دوم استان یزد قرار دارد.
7540/ خبرنگار: کارگر ابرقوئی **
***
مدیر جهاد کشاورزی بافق با بیان اینکه 200 رأس گاو در حال اصلاح نژادی هستند گفت: در دام سنگین نژاد سیمینتال روی گاوهای هولشتاین در حال انجام است تا بتوان از این طریق هم افزایش گوشت و هم افزایش شیر داشته باشیم.
حمید عسکری باقرآبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با یاد آوری اینکه از گاوهای نژاد سیمینتال زایش هم داشته ایم افزود: درزمینهٔ اصلاح نژادی امسال نیز سهمیه خواهیم داشت البته در زمینهٔ دام سبک 'بز سانن' هست که بحث شیر و گوشت آن مدنظر است.
مدیر جهاد کشاورزی بافق، این بز را برای برخی ها گران دانست و بیان کرد: امادورگه‌هایی از این بز در منطقه میبد، اشکذر و بعضی مناطق اردکان است که قیمت مناسب ‌تری دارند که به خاطر فراوانی شیردهی توصیه می شود تعداد این بز در منطقه زیاد شود.
وی ادامه داد: همچنین بره رومانف با نژاد روسی و بدون دنبه است و اگر کشاورزان و دامداران تمایل داشته باشند بره نر آن راخریداری کنند و بعد از گذشت دو یا سه نسل کل بره‌هایی که متولد می شوند، بدون دنبه خواهند بود.
عسکری درزمینهٔ میزان گوشت قرمز در دام سنگین تصریح کرد: حدود2 هزار و 504 رأس گاو و گوساله وجود دارد که تولید سالانه گوشت قرمز 442 تن و میزان شیر دام چهار هزار و 153 تن در سال می‌رسد.
وی در خصوص محصولات شتر هم با ذکر اینکه تعداد شترهای شهرستان بافق حدود 2500 نفر است افزود: کارهای خوبی درزمینهٔ شیر شتر و تلاقی شتر دوکوهانه و یک کوهانه انجام‌شده است و برنامه‌هایی برای افزایش گوشت و شیر شتر در حال انجام است.
او ادامه داد: تمام محصولات شتر به‌صورت ارگانیک و دارویی استفاده می‌شود و امید است در این زمینه بحث اشتغال‎زایی و تولید افزایش پیدا کند و بتوانیم در حاشیه مزارع کشاورزی، پرورش شتر هم داشته باشیم.
تعداد گوسفند و دام سبک در شهرستان حدود 37 هزار رأس است و بیش از 250 بهره بردار در این حوزه فعالیت دارند.
7543 / 6197 خبرنگار: اصغر عسکری** انتشار: محمدحسین فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.