به گفته کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان یزد از پیش از ظهر امروز، افزایش تدریجی ابر و از اوایل امشب /شنبه شب/ هم آغاز بارش ها در استان را شاهد خواهیم بود.
محمدرضا شیرغلامی روز شنبه به ایرنا گفت: در بسیاری از نقاط استان، شاهد بارندگی خواهیم بود که در مناطق کوهستانی و سردسیر و بویژه ارتفاعات شیرکوه و مناطق کوهستانی تفت و مهریز به صورت برف خواهد بود.
وی وزش باد شدید، همراه با گرد و خاک در برخی ساعات را از دیگر پیامدهای جوی استان یزد در 24 ساعت آینده اعلام کرد ضمن اینکه صبح امروز محور میبد به یزد، شاهد وزش باد نسبتا شدید با گرد و خاک بود.
شیرغلامی، کمینه صبح امروز دمای هوای یزد پنج درجه و بیشینه دمای دیروز این شهر را هم 21 درجه اعلام کرد و یادآور شد: دما در گرمترین ساعات امروز به 20 ، فردا به 13 و روز دوشنبه به 18 درجه می رسد ضمن آنکه دمای هوای شهر یزد در سردترین ساعات سه شب آینده به ترتیب به 2 ، صفر و سه درجه خواهد رسید.
این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه از امشب کاهش قابل ملاحظه دما بین 6 تا هشت درجه را شاهد هستیم اظهار داشت: دمای هوا در صبح روز دوشنبه در اغلب نقاط استان به زیر صفر می رسد.
وی سردترین نقطه استان در شبانه روز گذشته را گاریز با دمای منفی چهار و گرمترین نقطه بافق با دمای 23 درجه اعلام کرد.
بارش سالانه باران در استان خشک و نیمه خشک یزد 65 میلیمتر اعلام شده است .
میزان بارش ها در استان یزد در سال آبی جاری، 2 میلیمتر بوده و این استان به همراه سیستان و بلوچستان، کم بارش ترین نقاط کشور در این مدت بوده اند.
6197 تهیه و انتشار: محمدحسین فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.