حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امروز در خطبه های نماز جمعه بهاباد افزود: این روز به یادماندنی و شیرین است که امام راحل آن را نخستین مرحله پیروزی ملت ایران دانستند.
وی تصریح کرد: محمدرضا پهلوی بعد از عمری خیانت به ملت و نوکری آمریکا از ایران فرار کرد و از ترس ترور و دستگیری در کشورهای مختلف، پناهنده شد.
خطیب نماز جمعه بهاباد، افزود: سرنوشت نوکری استکبار چیزی چون ذلت نخواهد بود و تاریخ نشان داد، هر وقت استکبار متوجه شود که تاریخ مصرف مهره مورد نظر تمام شد، دست از حمایت او بر می‌دارد.
ابراهیمی بشکانی، با بیان اینکه سالروز فرار شاه ،نقطه عطفی در تاریخ سراسر حماسه انقلاب اسلامی است، افزود : فراری که سقوط رژیم شاه را حتمی کرد و باعث شد، کمتر از یکماه انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسد.
وی در ادامه با اشاره به حریق کشتی نفتکش سانچی و درگذشت 32 سرنشین آن و تسلیت این واقعه به خانواده های قربانیان و مردم ایران، بیان کرد: این حادثه دریایی بسیار ناگوار و دردناک است.
امام جمعه بهاباد در ادامه با اشاره به سالروز شهادت فداییان اسلام عنوان کرد: رهبری مبارزه خود را برگرفته از روحیه شهید نواب صفوی می داند که این عالم در شکل گیری انقلاب اسلامی نقشی اساسی ایفا کرد.
وی در ادامه به ویژگی های شهید نواب صفوی که داشتن صفات حسینی که همان شجاعت است، یاد کرد و افزود: ایمان قوی، بصیرت و شهادت طلبی از دیگر ویژگی‌های شهید نواب صفوی و همرزمان اوست.
ابراهیمی بشکانی با بیان اینکه این شهید بزرگوار به‌ تنهایی و یک تنه در مقابل استکبار ایستاد و شجاعانه از آرمان‌های والای خود که همان مفاهیم ارزشمند اسلامی بود، دفاع کرد و افزود: اخلاص، توکل، اعتماد و اعتقاد به خدا از ویژگی‌های بزرگ شهید نواب صفوی بود، شب زنده داری او با قرآن در ایام حیات و اسارتش هرکس را به دنیایی از معرفت رهسپار می‌کرد.
امام جمعه بهاباد در بخشی از خطبه ها ، میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار را تبریک گفت و افزود : این بانوی بزرگوار اسلام ،علاوه بر پرستاری از جسم و بدن، پرستار دین و مکتب اسلام هم بود.
امام جمعه بهاباد ادامه داد: سخنرانی حضرت زینب در شام ، روشنگری واقعه کربلا و معرفی طاغوت و ظلمه را به دنبال داشت.
مرکز شهرستان 20 هزار نفری بهاباد در فاصله 200 کیلومتری یزد مرکز این استان قرار دارد.
9877/ 2047/ خبرنگار: حمیدرضا اخوان بهابادی ** انتشار : عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.