امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه در این مراسم ترویج شعایر اهل بیت (ع) را در ترویج فرهنگ شیعه مهم دانست و گفت: به لطف خداوند ، شیعیان به خاطر قرآن و عترت، مکتب بسیار غنی دارد که دیگران آن از آن محروم هستند.
به گزارش ایرنا ، در این آیین که جمعی از خادمان و عوامل اجرایی زائران اربعین حسینی (ع) حضور داشتند، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: خدمت در راه ترویج مکتب ائمه دین (ع)، اجر اخروی و پاداش دنیوی فراوانی دارد .
وی با بیان اینکه شیعه سرمایه پر افتخاری است، ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) قرآن و عترت را به عنوان 2 میراث گران بها در اختیار مسلمانان قرار داد تا زمانی که به آن عمل کنند، گمراه نمی شوند.
امام جمعه ابرکوه با اشاره به اینکه مسئولان هیات های مذهبی پرچم دار شعایر و جلودار بزرگداشت مناسبت های دینی هستند، اضافه کرد: کسانی که در راه اهل بیت (ع) تلاش کنند باید آنان را تشویق کرد.
رئیس مدرسه علمیه ولیعصر(عج) ابرکوه با قدردانی از هیات شهدای دشت کربلا ابرکوه در برپایی هیات های سینه زنی و زنجیر زنی در مشهد و موکب خادم الحسین (ع) در اربعین حسینی در کربلا که برای رفاه حال زائران، خدمات رسانی و زحمت فراوانی کشیدند، افزود: بزرگترین کار عملی شماها، ترویج فرهنگ مکتب اهل بیت (ع) است .
حسینی با بیان اینکه باید همه مدافع حرم اهل بیت (ع) باشیم، تصریح کرد: از ظرفیت های مردم و خیران شهرستان در ترویج فرهنگ دینی و عاشورایی باید بیشتر استفاه کنیم.
در آیین یادشده از سیدحسن هدایتی مسئول هیات شهدای دشت کربلای ابرکوه در مشهد و ابراهیم فلاح زاده مدیر اجرایی موکب خدام الحسین (ع) شهرستان در ایام اربعین حسینی (ع) تجلیل شد.
در شهرستان ابرکوه علاوه بر فعالیت 68هیات مذهبی و عزاداری ، سه موکب از مهردشت و یک موکب و یک هیات نیز در اربعین حسینی (ع) از شهر ابرکوه در کربلا و مشهد فعالیت دارند.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/ خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.