نعمت‌الله فاضلی چهارشنبه شب در دومین نشست‌ فرهنگی و اجتماعی شب یزد با عنوان « یزد و ایران معاصر، یزد و مساله شهر در ایران معاصر» در خانه فرهنگ صدوقی افزود: شهر خوب نیازمند تعامل همگانی برای رسیدن به اهداف متعالی در عرصه فرهنگی و نیز کاهش آسیب های اجتماعی است.
وی ادامه داد: چنین شهری نیازمند جامعه شناس ، هنرمند ، فیلسوف و نیروهای توانمند در عرصه های فرهنگی و اجتماعی است که موجب خلاقیت و سعادت همگانی می شود و برای تحقق آن باید تلاش کرد.
دانشیار پژوهشگاه علوم ‌انسانی و مطالعات ‌فرهنگی تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف متعالی چنین شهری نیاز به شهروندان آگاه و مشارکت مسوولان در فعالیت های مختلف اجتماعی است که باید برنامه ها بازاندیشی شود.
به گفته فاضلی، شهر یزد تاریخ و اسطوره مربوط به خود را دارد، اما ضریب رشد آسیب های اجتماعی نیز همزمان در استان افزایش یافت، باید برای رفع آن مسوولان با همکاری نخبگان و مردم اقدام کنند.
این استاد دانشگاه تاکید کرد: یزد تاریخ و فرهنگ متعالی دارد ولی بعضا دیده می شود که این فرهنگ در گذر زمان دچار تزلزل شده که موضوع مهمی است، باید بررسی شود.
فاضلی با بیان اینکه در ایران معاصر با بحران کاهش فرهنگ و به حاشیه راندن آن مواجه هستیم، یادآور شد: باید برای بررسی موضوع و حل آن توسط نخبگان و دلسوزان جامعه تلاش های لازم انجام شود.
وی می گوید: در حال حاضر چیزهایی که قابل اندازه گیری هستند،نزد مردم مهم شدند ولی ما نیاز به خلاقیت ، شکوفایی ظرفیت ها ، تاریخ ، میراث، نمادها و نشانه ها داریم .
در نشست یادشده جمعی از مدیران ، اندیشمندان، استادان دانشگاه ، دانشجویان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند .
اولین نشست شب یزد تحت عنوان « تعامل جهانی، فرصت ها و چالش های تعامل با گردشگران» با حضور احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در آذر ماه گذشته در بیت شهید آیت الله صدوقی برگزار شد.
7536/ 2047 خبرنگار: کاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.