علی اصغر شریفی زارچی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کاروان های غیرمجاز زیر نظر سازمان حج و زیارت فعالیت نمی کنند و در صورت بروز مشکل برای زائران، مرجعی برای رسیدگی به مشکلات آنها وجود ندارد.
وی ادامه داد: متقاضیان سفر به عتبات عالیات می توانند با مراجعه مستقیم به دفاتر خدمات زیارتی استان یا از طریق سامانه www.atabat.org.ir برای سفر معنوی ثبت نام کنند.
وی در باره نحوه شناسایی دفاتر مجاز زیارتی نیز اظهار کرد: سازمان حج و زیارت برای 64 دفتر مجاز زیارتی در استان لوح شناسایی صادر کرد، زائران می توانند با تماس با مدیریت حج و زیارت یزد، مجاز بودن دفاتر را استعلام کنند.
مدیر حج و زیارت استان در ادامه یادآور شد: اعزام های زمستانی به عتبات از 16 دی ماه آغاز شد و تا 22 اسفند ماه 96 ادامه خواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد: ثبت نام های نوروزی عتبات عالیات از اواخر بهمن ماه آینده آغاز خواهد شد.
مدیر حج و زیارت استان همچنین از حضور 240 نفر افراد واجد شرایط برای شرکت در آزمون معاونت آموزشی عتبات عالیات در یزد خبر داد و اظهار کرد: شرکت کنندگان در این آزمون، روز 22 دی ماه در مدت 90 دقیقه به 100 سئوال در موضوعات احکام اولیه و عمومی، اطلاعات عمومی، زبان عربی، جغرافیای عراق و رایانه پاسخ دادند.
به گفته شریفی زارچی، این آزمون 40 درصد امتیاز دارد، 15درصد امتیاز مربوط به شاخص های فردی متقاضیان است، کسانی که بتوانند 60 درصد امتیازهای این 2 مرحله را کسب کنند، به مرحله بعدی راه خواهند یافت.
وی ادامه داد: متقاضیان پس از موفقیت در آزمون، مصاحبه و آموزش، به عنوان معاون آموزشی و با پرداخت هزینه سفر همراه یکی از کاروان ها اعزام و در صورت عملکرد قابل قبول در فهرست مدیران کاروان عتبات قرار خواهند گرفت.
سال گذشته 24 هزار و 156 نفر از استان یزد در قالب 366 گروه به عتبات عالیات مشرف شدند که اعزام 17 هزار و 627 نفر هوایی و بقیه زمینی بود.
عَتَبات عالیات اصطلاحی‌ است که شیعیان 12 امامی از آن برای اشاره به آرامگاه‌ های امامان خود در عراق استفاده می کنند، این آرامگاه‌ها در شهرهای کربلا، نجف، کاظمین و سامرا قرار دارد.
واژهٔ «عَـتَـبه» به معنای آستان و درگاه است، آرامگاه 6 تن از امامان شیعه در این شهرها قرار دارد.
هرساله از ایران اسلامی علاقه مندان و دوستداران به اهل بیت (ع) در قالب کاروان های زمینی و هوایی برای عرض ارادت و زیارت قبور امامان به شهرهای مختلف عراق سفر می کنند.
7532/ 2047/ خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.