به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید یحیی نجم الهدی روز چهارشنبه در نشست اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی شهرستان تفت با والدین دانش آموزان با بیان اینکه اصلی ترین مجموعه تربیتی، خانواده است و سایر مجموعه ها کمک کننده هستند، گفت: مدرسه، خانواده ، مسجد و تشکل های فرهنگی برای اینکه بر روی نوجوان اثر بگذارنند باید بدانند که نوجوان چه می خواهد.
وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم فرمود: بعد از 12 سالگی، نوجوان به دنبال دوست است و بدون دوست نمی تواند باشد ، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی کاری که در درجه اول انجام می دهد این است که یکسری دوستان خوب را در کنار یکدیگر جمع می کند.
مربی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی استان اضافه کرد: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی معتقد است دانش آموز نباید رشد کاریکاتوری داشته باشد، در یک زمینه ای مانند علمی زیاد رشد کند و در زمینه دیگری مانند اخلاق و فرهنگ رشدی نداشته باشد بلکه یک دانش آموز موفق باید در همه زمینه ها رشد متناسبی داشته باشد.
نجم الهدی با ضروری خواندن ارتباط مربیان با خانواده ها گفت: به خانواده ها کمک می کنیم ولی خانواده ها نقش اصلی را باید ایفا کنند.
معاون پرورشی آموزش و پرورش تفت هم در این نشست گفت: با توجه به احساس خطری که در زمینه تهاجم فرهنگی می شود تشکل های دانش آموزی به کمک آموزش و پرورش آمده اند و در این زمینه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی توانسته است با برنامه هایی که دارد به خوبی ایفای نقش کند.
ابوالفضل شبانی با بیان اینکه امروز دغدغه رهبری مسائل جوانان است ابراز امیدواری کرد تا با همکاری تشکل ها، آموزش و پرورش و خانواده ها بتوان مسائل را حل کرد.
حمیدرضا کافی مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی شهرستان تفت در ابتدای این نشست ضمن تشکر از همکاری خوب مجموعه آموزش و پرورش تفت گفت: برنامه هایی که اتحادیه شهرستان در نظر دارد به گونه ای است که می تواند رشد خوبی را در دانش آموزان ایجاد کند تا آنها بتوانند مدیران خوبی برای شهرستان و کشور در آینده باشند.
در این نشست برنامه های اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شهرستان تفت تا پایان سال تحصیلی توسط حمیدرضا پهلوان باقری، مربی قرارگاهی این اتحادیه تشریح شد.
تفت حدود هفت هزار دانش آموز دارد و در 20 کیلوتری شهر یزد واقع شده است.
6197 فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.