محمد رضایی روز چهارشنبه افزود: چندی قبل در جلسه راهبری اقتصاد مقاومتی استان با حضور قائم مقام بانک مرکزی ، یکی از مدیران، اطلاعاتی نادرست از خروج چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات از استان اعلام کرد که پس از آمارهای رسمی بانک مرکزی ، نادرست بودن آن مشخص شد.
در این نشست یکی از مدیران بخش خصوصی اعلام کرده بود که پنج هزار میلیارد تومان سپرده در بانک‌های خصوصی جذب و چهار هزار میلیارد تومان آن از استان یزد خارج شده است.
دبیر شورای هماهنگی بانک های استان در نشست مشترک مدیران روابط عمومی دستگاه های زیرمجموعه وزرات امور اقتصادی و دارایی و بانک های استان این پرسش را طرح کرد که در مورد پیگیری و ارایه اطلاعات درست از این خبر کدام روابط عمومی اقدام و اطلاع رسانی بروز کرد و اخبار صحیح به رسانه ها و مردم ارایه کرد تا رسانه ملی این خبر نادرست را در رادیو اعلام نکند.
رضایی ادامه داد: بعد از برجام که به زودی سالگرد آن در پیش است، کدام یک از روابط عمومی ها در باره فعالیت های سیستم بانکی در استان و گشایش های ارزی اطلاع رسانی انجام داد، که امسال چه فعالیت های ارزی در یزد انجام شده و می شود.
سرپرست شعب بانک ملی استان یزد در ادامه با بیان اینکه این استان کمترین متقاضی پشت بانک برای دریافت وام ازدواج را در کشور دارد، گفت: در این خصوص بانک ها تلاش زیادی کردند اما باز هم اطلاع رسانی از این فعالیت ها مطلوب نبود.
رضایی همچنین با بیان اینکه یزد از استان های فعال در استفاده از امکانات رونق تولید است، افزود: این استان توانست جایگاه هفتم کشور را در ارائه تسهیلات رونق تولید کسب کند که اطلاع رسانی در این موارد می توانست به جامعه آرامش منتقل کند.
وی یادآور شد: سود سپرده در دولت تدبیر و امید از 26 درصد به 18 درصد رسید و در این استان ، پرداخت تسهیلات بالاتر از 18 درصد سود واقعی اصلا نداریم ، پرداخت وام روستایی و عشایری در استان آغاز شده است، باید روابط عمومی ها به صورت جدی در این حوزه ها اطلاع رسانی مناسب را انجام دهند.
این مسئول در عین حال با تأکید بر لزوم بهره گیری از فضای مجازی اظهار کرد: باید روابط عمومی شبکه های بانکی برنامه ای مدون برای اطلاع رسانی منظم در استفاده از فضای مجازی ارائه کنند.
وی در ادامه یادآور شد: بنا بر اعلام رئیس کل بانک مرکزی ، 75 درصد اقتصاد کشور با حمایت سیستم بانکی مدیریت می شود ولی اطلاع رسانی مناسبی در این خصوص انجام نمی شود.
دبیر شورای هماهنگی بانک های استان یزد تصریح کرد: در این شرایط روابط عمومی ها باید در ارایه اطلاعات به جامعه بیشتر تلاش کنند و با بروز کردن اطلاعات خود ، نگاه حرفه ای به این بخش داشته باشند .
همچنین رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی ها و سرپرست اداره روابط عمومی استانداری یزد گفت: دومین سالگرد برجام پیش روست و روابط عمومی دستگاه های اقتصادی و بانک ها می تواند در این خصوص برنامه جدی ارائه کنند.
داوود پاک طینت، افزود: روابط عمومی ها با ایجاد موج اطلاع رسانی در این ایام زمینه اطلاع رسانی شفاف به مردم را از فعالیت های اقتصادی و بانکی استان بعد از برجام فراهم کنند.
نشست مشترک مدیران روابط عمومی دستگاه های زیر مجموعه وزرات امور اقتصادی و دارایی و بانک های استان به همت روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در این مجموعه برگزار شد.
1968/2047 خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
@irnyazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.