به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، دکتر اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی در این جلسه با اشاره به سیاست های پولی و مالی بانک مرکزی از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید گفت: اقتصاد کشور در ابتدای زمان فعالیت دولت یازدهم در وضعیت رکود قرار داشت و رشد اقتصادی منفی را تجربه می کردیم.

وی افزود: با اتخاذ سیاست های لازم از سوی بانک مرکزی شرایط رفته رفته بهبود یافت بطوریکه طی چند سال اخیر رشد اقتصادی مثبت را تجربه کردیم.

کمیجانی با بیان اینکه روند سرمایه گذاری در کشور رو به رشد است، گفت: خرید و فروش در بخش ساختمان نیز در سال 96 شتاب گرفته است و ارزش افزوده بخش ساختمان در شش ماهه نخست امسال، رشد مثبت دارد.

این مقام مسئول در بانک مرکزی با اشاره به هدف گذاری صورت گرفته در طرح رونق تولید گفت: مقرر بود 16 هزار میلیارد تومان به واحدهای تولیدی پرداخت شود که عملکرد سال 95، به بالغ بر 16 هزار و 800 میلیارد تومان رسید.

وی همچنین به سرجمع تسهیلات اعطا شده در سال 95 و 96 پرداخت و گفت: تسهیلات پرداختی پارسال بالغ بر 548 هزار میلیارد تومان بود که امیدواریم این شاخص به میزان 670 هزار میلیارد تومان در سال 96 افزایش یابد.

کمیجانی همچنین با اشاره به گشایش های صورت گرفته پس از برجام گفت: پیش از برجام با 27 بانک خارجی در ارتباط بودیم که هم اکنون و پس از گذشت 2 سال از برجام با 330 بانک خارجی ارتباط کارگزاری داریم.

وی با بیان اینکه همچنان توجه به تولید در دستور شبکه بانکی قرار دارد، گفت: در سالجاری 50 هزار میلیارد تومان به امر اشتغال پیدا خواهد کرد، همچنانکه یک و نیم میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به امر اشتغال روستایی تزریق خواهد شد.

قائم مقام بانک مرکزی در پایان با اشاره به منابع مصارف بانک های استان یزد گفت: پس از کسر سپرده قانونی، 91 درصد سپرده های استان، تسهیلات داده شده است که نرخ خوبی بحساب می آید.

در بخش دیگری از نشست نیز علی اشرف افخمی مدیرعامل بانک صنعت و معدن نیز به ارائه گزارشی از وضعیت سپرده ها و تسهیلات اعطایی این بانک در استان یزد پرداخت.

در ابتدای این جلسه نیز استاندار یزد، رئیس خانه صنعت و معدن استان، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و تعدادی از صنعتگران به بیان مشکلات خود در دریافت تسهیلات پرداختند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 830416
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.